p3 filters ook afgesloten bewaren?

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Aloha iedereen!

Vanaf vandaag ga ik mezelf beschermen tegen het stof in m`n werkplaat met een M3 7500 masker.
Van Gas Filters weet ik denk ze afgesloten bewaard moeten worden. Maar met enkel stof filters ook?

Het gaat me dan vooral om deze 2 filters
http://stofmasker-shop.nl/stoffilter-p3-2135-bajonetaansluiting-3m-set-2-stuks.html
http://stofmasker-shop.nl/stoffilter-p3-6035-bajonet-3m-set-4-stuks.html

Die denk ik dan het meeste te gebruiken. Met epoxy of amoniak zal ik werken met deze:
http://stofmasker-shop.nl/gasfilter-a1b1e1k1-6059-bajonet-3m-set-2-stuks.html
En een extra p3 filtertje en houder op deze.

Welke filters gebruiken jullie eigenlijk? En ruimen jullie je masker opgeruimd weg?

Ik hoor t graag!
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ik gebruik praktisch dezelfde filters, ik heb een afsluitbare witte doos van Ikea waarin ik het masker en de filters kan opbergen.

zit ook pleisters etc in alles bij de hand , voor het geval dat,....


Menno
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Ik heb voor mijn gasfilter bij de lokale verfboer / fabriek een afsluitbare muurverf emmer met deksel gehaald. Hij rade mij aan om een zo klein mogelijke emmer te nemen.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
maar stoffiler dus ook afgesloten opruimen? ik dacht dat niet hoefte. omdat er toch vooral bij de gasfilter actieve kool inzit? Bij stof is het een massieve filter toch??

Haha m`n pleister hangen binnenkort in een pleisterautomaat in de werkplaats! Lekker snel! Ik heb t helaas vaak genoeg nodig.. komt maar zelden voor dat ik geheel genezen handen heb.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
filters zitten los in een ronde pot met schroefdeksel.
Past precies en kunnen er 4 op elkaar
Daarbij zitten een aantal silica gel zakjes tegen schimmel.
Die pot zit samen met het masker in een afsluitbare plastic wasmiddel bak.
Ook daarin weer silica gel zakjes.
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
De stof filters hoeven niet afgesloten teworden. Ze worden bij mij ook geleverd in zakjes die zeker niet echt lucht dicht zijn en zo kunnen scheuren. Het stoffilter heeft geen actieve stoffen en filtert alleen als je er lucht door heen zuigt. Zo als een zeef.

Het filter met activekool moet wel afgesloten inderdaad want die neemt de slechte stoffen op als een spons. Als ik online de verpakking van de koolstoffilters zien zijn die ook veel deugdelijker verpakt in sterkere zakken.

Maar ik doe wel altijd me masker in een afgesloten doos. Omdat ik het vervelend vind als er dwarrel stof op de randen zit als je hem opzet.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
De stof filters hoeven niet afgesloten teworden. Ze worden bij mij ook geleverd in zakjes die zeker niet echt lucht dicht zijn en zo kunnen scheuren. Het stoffilter heeft geen actieve stoffen en filtert alleen als je er lucht door heen zuigt. Zo als een zeef.

Het filter met activekool moet wel afgesloten inderdaad want die neemt de slechte stoffen op als een spons. Als ik online de verpakking van de koolstoffilters zien zijn die ook veel deugdelijker verpakt in sterkere zakken.

Maar ik doe wel altijd me masker in een afgesloten doos. Omdat ik het vervelend vind als er dwarrel stof op de randen zit als je hem opzet.

Amen! (c.q. precies mijn gedachte :p)

P.S. voor gasfilters verkopen sommige winkels ook van die ronde bakjes met afsluitbare deksel. Daar heb ik mijn gasfilters ook in zitten. (en eerst nog in een "afsluitbaar" zakje met zo'n touwtje wat er ook bij zat).

Grtz,

Atmoz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.