PDA

Bekijk Volledige Versie : beiteltjes van stanley heeft iemand ze al gezien

rendew
28-10-10, 10:51
http://lh6.ggpht.com/_wmGaWEXCEV4/TMlAsWsTfsI/AAAAAAAAC5o/s1oRRNZDYvY/s800/Schermafbeelding%202010-10-28%20om%2011.19.33%20AM.jpg

Deze beiteltjes van stanley zijn in AE , neem aan dat dit arabic emirates betekend , te krijgen .

Heb begrepen dat deze :
The Speculation
Here's that speculation I promised you: I think these chisels, the Sweehearts in particular, could end up being quality tools. Here's why: Though some details of the Stanley Sweetheart handplane line disappointed me (the machining of the castings), the blades were very nice. They were heat-treated properly, came in at the right hardness, were flat and held an edge for a long time.

The blades were made in the United Kingdom, the same place the chisels will be made.

I hope to have some answers for you as soon as I can get my hands on these tools.

ó Christopher Schwarz
Veel belovend dus .
Maar heeft iemand ze al gezien ?

http://blog.woodworking-magazine.com/blog/More+Details+On+The+New+Stanley+Chisels.aspx

het linkje naar stanley ae http://www.stanleyworks.ae/sub_category/Sweetheart%2bChisels.ctlg

rendew
28-10-10, 14:52
Had vandaag een e mailtje geschreven naar stanley en nu antwoord gehad .

beste,

Deze zijn vanaf april 2011 beschikbaar op de Nederlandse markt.

Met vriendelijke groeten,

Het Stanley Team

Stanley Works (Belgium) BVBA, Egide Walschaertsstraat 14-16, 2800 Mechelen

Visit us at http://www.stanleyworks.be or http://www.stanleyworks.nl

Zo dan zijn wij weer op de hoogte :D

Wilco Flier
03-02-11, 21:10
Christopher Swarz heeft zojuist een recensie van de nieuwe beitels op zijn blog gezet:

http://blog.woodworking-magazine.com/blog/Stanleys+New+750+Chisels+Have+Landed.aspx

DervishD
03-02-11, 22:55
Die beitels zien er op zich goed uit. Even afwachten of het staal van goede kwaliteit is en en of de rug van het blad vlak is geslepen. En natuurlijk de prijs.

leroy
04-02-11, 09:19
hey hallo
ik heb sinds een maand de bailey serie met beuken houten handgreep
maar ik kan niet anders zeggen dat het lekkere beitels zijn het staal is ook van goede kwaliteit
ik vindt ze lekker hard daardoor hoef je niet zoveel te slijpen en als je dan een spijker raakt hoef je niet een halve centiemeter van je vouw af te halen en ze zijn mooi afgewerkt .
ik dank dat je er geen mis koop er aan zal hebben en ze lijken heel erg op lie nielsen beitels zijn ook erg mooi . gr leroy

DervishD
04-02-11, 18:15
ik dank dat je er geen mis koop er aan zal hebben en ze lijken heel erg op lie nielsen beitels zijn ook erg mooi . gr leroy

Lie Nielsen heeft zijn beitels op de Stanley 750 gebaseerd waar de Stanley Sweetheart ook op gebaseerd is. De Lie Nielsens lijken dus op de Stanleys ;)

rendew
05-04-11, 10:58
De nieuwe beiteltjes zijn nu te verkrijgen in NL .
Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Heb even cotact gehad en dit is het antwoord .

Beste Rene,

Deze beitels zijn nu inderdaad beschikbaar voor de Nederlandse markt. Je contacteert best je Stanley verdeler zodat deze een bestelling kan plaatsen.

Groeten,

Annelies

Ben benieuwd wat ze kosten

DervishD
05-04-11, 17:03
Morgen maar eens even bij Regts langs en er 1 bestellen. Ben zeer benieuwd wat de kwaliteit zal zijn want ik heb onlangs een nieuwe review over deze beitels gelezen en er zat in ieder geval in de exemplaren die de reviewer had ontvangen heel veel variatie in de vlakheid van de rug van het blad. Sommige waren vrijwel vlak, andere bijna en een paar waren gewoon dramatisch. Je zou denken dat het voor een multinational als Stanley niet moeilijk is om een recht blad te maken?

jaap
06-04-11, 03:58
Ben heel benieuwd! Als je naar Regts in Joure gaat, doe Andries dan de groeten van mij.

jaap

DervishD
06-04-11, 17:14
Vanmiddag ff bij Regts een bestelling geplaatst voor de beitel van 32 mm. Ik ben echt zeer benieuwd want ik heb nog nooit met een dergelijk type beitel gewerkt.

Wilco Flier
06-04-11, 17:40
Dan weet je vast ook wel wat meer te vertellen in wat voor prijssegment ze ongeveer zitten?
Ben ook benieuwd naar je bevindingen.

DervishD
06-04-11, 17:45
Ik heb geen flauw idee wat ze kosten want ze hadden bij Regts alleen maar een Stanley catalogus van 2009 :lol: Als ik een schatting moet doen dan denk ik dat het rond de 35 a 40 euro zal zijn.

rendew
06-04-11, 19:27
Heb een mailtje geschreven naar http://hobbycentrumblijdorp.nl/index.php en gevraagd over het setje bastaande uit 8 beiteltjes 16-793 en naar de prijs incl B.T.W ben benieuwd .

Bij dit bedrijf in de states http://www.burnstools.com/product/Chisels/16_793_6pc_Stanley_Sweetheart_Chisel_Set.html 199 dollartjes

Attached files http://woodworking.nl/upload/attachments/29327=5657-PastedGraphic-1.png (http://woodworking.nl/upload/attachments/29327=5657-PastedGraphic-1.png)

DervishD
07-04-11, 17:19
Ik ben vandaag door Regts terug gebeld, zij hebben van Stanley te horen gekregen dat de beitels pas in september in de Benelux verkrijgbaar zullen zijn. Ik vind het te gek voor woorden dat ze de Benelux zolang laten wachten terwijl de beitels in andere landen al lange tijd verkrijgbaar zijn. Als dit is wat ze bij Stanley onder klantvriendelijkheid verstaan dan zoeken ze het maar uit met die dingen, ik hoop dat ze er in stikken. Ik wil graag eens zo'n socket beitel (wat is daar nu een goede Nederlandse vertaling voor?) proberen dus mijn geld gaat naar Lie Nielsen. Ze laten bij Stanley nu wel heel duidelijk weten dat wij totaal niet belangrijk zijn dus mijn geld gaat naar een fabrikant die wel weet hoe het moet.

rickkoorman
07-04-11, 18:10
Dervish, kan je ze niet in Engeland bestellen? Het prijsverschil met LN is aanzienlijk. Persoonlijk zou ik het liefste LN hebben. Erg mooi gereedschap , top kwaliteit.

DervishD
07-04-11, 18:29
Dervish, kan je ze niet in Engeland bestellen?

Dat zou kunnen maar door de uitermate belabberde instelling van Stanley wil ik ze niet eens meer hebben. Ik zie op de site van Baptist trouwens dat Lie Nielsen niet verder gaat dan 19 mm, de site van Lie Nielsen zelf geeft 25 mm als grootste maat aan. Lekker makkelijk als je over een grotere breedte hout moet weg kappen, zit je met een 25 mm beitel te klooien :lol: Ik denk dat ik het mooi bij Pfeil hou, daar ben ik zeer tevreden over en ze hebben alle maten die ik nodig heb.

rendew
07-04-11, 18:54
Ik snap dit niet , want mij is echt in een mailtje verteld dat deze in april leverbaar zouden zijn door
Annelies Willemse
Brand Category Manager Stanley
Stanley Works Benelux

DervishD
07-04-11, 19:10
Neem nog eens contact met haar op zou ik zeggen want het is dus wel duidelijk dat iemand er een zootje van maakt.

DervishD
12-04-11, 18:11
@ rendew:

Heb je nog contact gehad met die Annelies van Stanley?

rendew
14-04-11, 16:12
Heb dit bedrijf een mailtje gestuurd http://hobby-centrum.nl/ en gevraagd over de prijs van het setje en de levertijd .

VIndt de prijs wel okay voor 8 beiteltjes ben nu alleen effe platzak ,no pinp ping ,bankroet dus het zit er nu effe niet in .

Beste heer,

Wij hebben de volgende prijs en levertijd doorgekregen.

De Stanley beitel set 16-793 heeft een brutoprijs van Ä 139,00 excl. btw -10% Ä 125.10 excl Btw.
Levertijd 3 weken.

Mvrgr

Magazijn Blijdorp
Richard

DervishD
14-04-11, 19:59
Da's niet duur, zelfs goedkoper dan een set van 6 beitels van Pfeil.

Edit: Lol, dus niet goedkoper als een set van 6 beitels van Pfeil. Omgerekend zitten ze in dezelfde prijsklasse. Misschien toch eens ff vragen of ze daar ook losse beitels kunnen bestellen.

DervishD
18-04-11, 13:55
Ik vraag me af of ze bij Stanley zelf nog wel weten waar ze mee bezig zijn. Annelies Willemse heeft mij ook persoonlijk verzekerd dat de beitels nu verkrijgbaar zijn maar ook Brattinga in Joure krijgt een dikke nul op het verzoek en dat terwijl het hobbyhuis in Rotterdam ze blijkbaar wel kan bestellen.

SamPonette
18-04-11, 15:32
tja, ligt het dan perse bij stanley is de vraag dan he...

DervishD
18-04-11, 15:40
Brattinga heeft met het hoofdkantoor van Stanley gebeld en heeft van iemand bij Stanley te horen gekregen dat ze pas in juli of september leverbaar zijn. Het lijkt mij dat het probleem dus overduidelijk bij Stanley ligt, waarschijnlijk een compleet gebrek aan interne communicatie.

DervishD
20-04-11, 16:35
Het wordt steeds vreemder. Het Hobbyhuis in R'dam kan ze dus wel bestellen maar alleen als set, niet los zeggen ze. Je zou dan dus niet eerst 1 kunnen proberen voordat je een hele set aanschaft en als ze niet bevallen zit je dus gelijk aan een hele set vast :lol:

DervishD
22-04-11, 12:59
Ff een laatste update. Regts in Joure heeft de Sweetheart beitel (32 mm) toch kunnen bestellen nadat ze zeiden dat Annelies Willemse mij persoonlijk heeft verzekerd dat ze nu leverbaar zijn. Dinsdag of woensdag hebben ze 'm binnen dus stay tuned voor de allereerste Nederlandse review ;)

ArtHarg
22-04-11, 16:20
Nou, ik ben benieuwd! Zowel of de beitels nou echt gaan komen als hoe ze zijn :-)

Arthur

DervishD
22-04-11, 18:22
Ze hebben mij bij Regts verzekerd dat de beitel er aan komt en aangezien ik daar al jaren klant ben twijfel ik daar niet aan. Ik denk dat het met de kwaliteit van de beitel ook wel goed zit. De algemene consencus volgens reviews op het web is dat het staal van zeer goede kwaliteit is. Maar binnenkort weten we het zeker.

armadaman
22-04-11, 21:02
Ze hebben mij bij Regts verzekerd dat de beitel er aan komt en aangezien ik daar al jaren klant ben twijfel ik daar niet aan. Ik denk dat het met de kwaliteit van de beitel ook wel goed zit. De algemene consencus volgens reviews op het web is dat het staal van zeer goede kwaliteit is. Maar binnenkort weten we het zeker.

Hallo DervishD

Als je de beitel binnen hebt ( en getest :lol: ) wil je er dan een stukje over schrijven in de rubriek:
;) ;) Reviews gereedschap en afwerkingsmiddelen. ;) ;)

Ik ben benieuwd.( ook of het komt)

HG Hugo

Athanor
24-04-11, 08:36
Chris Gochnour heeft in Fine Woodworking de Stanley beitels getest en vergeleken met een test van meerdere beitels twee jaar geleden. Hieronder zijn bevindingen.

Fons
__________________________________________________ _______

Quality Chisels at a Sweetheart Price
by Chris Gochnour

4/7/2011

SUMMARY REVIEW

When staney stopped making its 750 series of socket chisels more than 40 years ago, the demand didnít stop. Revered for their quality and price, these chisels have been widely sought-after on the second-hand tool market for years. Now Stanley has revived the 750 series, offering a great tool with a price thatís within reach.

The 750s are manufactured in Sheffield, England, from high-carbon, chrome steel (the originals were made in the United States). They are precisely machined with clean and consistent beveled edges, 30į factory-ground bevels, and reasonably flat backs.

The chisels required a few minutes of sharpening and flattening before use. Most of the blades in the set had very flat backs, but some needed a bit of extra work to flatten. Overall, I gave the set a B for flatness. One other thing youíll need to do is lightly hammer the handles into the sockets.

What appeals to me most about the new 750s is their form. They are shorter than other chisels I own. The short length, combined with an easy-to-grip hornbeam handle, gives you nimble, finger tip control over the tool, a plus when youíre chopping and trimming dovetails.

The chisels are light, too, making them perfect for chopping tasks that require holding the blade with one hand while tapping with the mallet. Itís easy to register mallet blows against the handle.

To gauge the edge retention of the blades, I put the chisels through a rigorous performance test on cherry and white oak. Using a mallet, I trimmed the ends of the boards. I also drove the tip of the chisel into the wood repeatedly, simulating the dovetailing process. The edge retention of these chisels is very good.

Despite the high quality, the tools come at a reasonable price. You can buy them individually, but a better value is to purchase sets of eight (1/8 in., 1/4 in., 3/8 in., 1/2 in., 5/8 in., 3/4 in., 1 in., and 11/4 in.) or four (1/4 in., 1/2 in., 3/4 in., and 1 in.). The sets are sold with a nice suede tool roll.

When compared with the other chisels I reviewed in 2008 (FWW #200), the Stanleys rank among the best. They are well made, have great form, and offer great value.

Editor Test Results

Toughness Ranking N/A

rendew
11-06-11, 15:57
Heb nu eindelijk besloten en de beiteltjes besteld naar ik begrijp duurt dat het 2 weken.

Ben benieuwd.

Weet eigenlijk niet hoe ik de set krijg in zo lederen etui of ........ heef iemand die set al in het geniep besteld zonder het hier op het forum te vermelden . :D

rickkoorman
11-06-11, 20:12
Ik denk dat het een goede keuze is. 2 weken valt toch best mee ??

Wilco Flier
11-06-11, 22:07
Weet eigenlijk niet hoe ik de set krijg in zo lederen etui of ........ heef iemand die set al in het geniep besteld zonder het hier op het forum te vermelden . :D

Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen over deze beitels. Heb je de hele set besteld? Dan krijg je ze waarschijnlijk zo binnen: http://lumberjocks.com/reviews/2039

DervishD
12-06-11, 01:04
heef iemand die set al in het geniep besteld zonder het hier op het forum te vermelden . :D

Ikke! :lol: en ik heb ze in ieder geval met een lederen etui gekregen. Ik denk dat je er zeer tevreden mee zult zijn. Ik gebruik ze op m'n werk waar ik ook nog een stel Nooitgedagt en Pfeil beitels heb maar de Stanley's zijn de beitels die ik nu automatisch gebruik omdat ze gewoon een klasse hoger zijn. Vooral de ergonomie is voor mij perfect en de standtijd van de snede is zeer goed.

rendew
12-06-11, 10:08
Enne de prijs is ......... volgens mij is die incl BTW 149,--- klopt dat als dat klopt heb je voor de helft van de prijs wat een LN set van 5 beitels kost 295,--( Walhalla Baptist ;-) en 3 beitels meer.

DervishD
12-06-11, 17:13
Ik heb de set via m'n werk besteld en heb iets van 120 euro ex BTW betaald.

August
12-06-11, 21:00
Hoi Dervish,

Ik zie de term standtijd al een paar keer voorbij komen. Ik krijg het idee dat het te maken heeft met hoe lang een beitel scherp is? Kan je uitleggen wat het betekend?

Alvast bedankt,

Ralph

vladimir
12-06-11, 21:15
Het heeft te maken met de tijd dat het snijvlak scherp blijft.

tot je hem moet aanslijpen :ugeek: