Nog een schaal van kers

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal,

Hier nog een schaal van kers.
Deze is iets kleiner dan de vorige maar qua tekening en accenten vind ik deze veel mooier.
Het is een stuk hout wat net tussen de overgang van wortel naar stam heeft gezeten.
Tijdens het drogen zijn er scheuren ontstaan en omdat ik het te jammer vond om deze schaal weg te gooien heb ik de scheuren gevuld met koffie en CA.
Ook deze is weer afgewerkt met Danish Oil.


20170124_195737.jpg

20170124_195759.jpg

20170124_195905.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie schaal met vooral die afgeschuinde rand.
Daar hou ik van.
Een persoonlijke opvating van mij waar je zeker niets moet achter zoeken is, dat randje ondaraan zou ik weg doen.
Zo zie ja dat daar de schaal vast genomen werd.
Ik zou dit iets onderaan gaan uithollen, al is het maar een 3-tal mm bijvoorbeeld.
Maar je werk mag zeker gezien worden Spijkertje.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Massis..... die koffie vulling is niet mijn idee. Dit bestaat al heel lang, heb het ergens op internet gelezen/gezien... weet niet of het hier is geweest.

Sirjacobs.... "Normaal" haal ik het voetje ook weg en maak ik de onderkant een beetje hol. Maar ik had de schaal op de bodem te dun gedraaid :( zodat ik niet met een forstner boor van 40mm een kamertje kon maken voor mijn signeerplaatje.... het puntje zou dan erdoorheen komen.
Ja, ik vind die combinatie van schuine kantjes en rondingen ook heel mooi..... moet ik alleen oppassen dat niet alleen maar dit soort schalen ga maken hahaha.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hij is best mooi hoor maar de engelse hadden dit model al lang geleden bedacht :D

Engelse%20helm%201941.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hahaha.... deze lijkt er idd veel op maar ik vind die van mij toch mooier.
Qua pasvorm weet ik het niet. Tijdens mijn militaire dienst heeft de nederlandse helm mij nooit lekker gezeten (kan natuurlijk aan mijn hoofd liggen��)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Massis..... die koffie vulling is niet mijn idee. Dit bestaat al heel lang, heb het ergens op internet gelezen/gezien... weet niet of het hier is geweest.

Sirjacobs.... "Normaal" haal ik het voetje ook weg en maak ik de onderkant een beetje hol. Maar ik had de schaal op de bodem te dun gedraaid :( zodat ik niet met een forstner boor van 40mm een kamertje kon maken voor mijn signeerplaatje.... het puntje zou dan erdoorheen komen.
Ja, ik vind die combinatie van schuine kantjes en rondingen ook heel mooi..... moet ik alleen oppassen dat niet alleen maar dit soort schalen ga maken hahaha.

Misschien hier wel of in een van mijn eerdere posten ;), wat denk je ??

http://www.woodworking.nl/showthread.php?18954-Appelhout-schaal-van-het-enting-stuk&highlight=koffie
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Leo,

Bedankt voor de koffie-tip. Jij hebt een beter geheugen dan ik.
Ik zal de "coffee-trick" zeker vaker gebruiken..... en dan zullen de credits naar jou gaan.... thx :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.