PDA

Bekijk Volledige Versie : Speelgoed bus - Kerstmis 2017

J.art
23-01-17, 13:23
Dag allemaal!

De start voor het nieuwe jaar is gemaakt!
Het eerste ontwerp is gemaakt en dus klaar om in productie te gaan!
Dit jaar ga ik de aantallen van het speelgoed (per model) verkleinen vermoed ik, om het interessanter te houden. Steeds hetzelfde is nogal saai heb ik vorig jaar ondervonden haha.

58674
Met de lintzaag van Makita gemaakt uiteraard!
Ook eentje naar Makita als bedankje gestuurd samen met Belgische pralines:
58675

Filmpje is in de aantocht :D.

Groetjes Jolien

SamPonette
23-01-17, 14:28
Heb je het logo met de lasercutter gemaakt?

Grappig busje :)

Richardoe
23-01-17, 14:36
Leuk, ook goed bedacht om Makita er 1 te sturen... Wellicht moet je ze juist ook sturen naar Bosch, DeWalt, etc. :-) beetje opporren kan geen kwaad toch?

Jan-Pieter
23-01-17, 16:56
Zo zien bussen er toch niet uit in BelgiŽ :D

J.art
23-01-17, 19:45
@Sam: Nee het is niet met de lasercutter gedaan, maar uitgeprint met een laserjet printer en dan zo op het hout overgebracht met aceton.

Zo zien de bussen er in BelgiŽ inderdaad niet uit nee, maar maakt ook niet uit he :). Is gebaseerd op een oude Amerikaanse schoolbus.

Haha wie weet Richardoe, wie weet krijg ik vanalles toegestuurd dan :D.

Treetop
23-01-17, 21:28
Mooi en leuk bedacht !

SamPonette
24-01-17, 10:34
met aceton? Die truc ken ik nog niet precies... Ik zet mijn afbeeldingen tot nu toe altijd over met een acryl gel, wat nogal een delicaat werkje is... dus als dat met aceton sneller en beter kan... hoe werkt het precies?

Gaat de aceton zorgen dat de afbeelding erin gebrand wordt? Of lost die de inkt van het papier af ofzo?

rmenkveld
24-01-17, 11:01
Leuk ontwerp Jolien!
En prima actie om Makita te bedanken! Wie weet wat ze nog meer in petto hebben voor je :)
Ook begrijpelijk dat je de oplage per ontwerp kleiner maakt, het moet immers ook leuk voor jou blijven!

J.art
24-01-17, 11:11
Ja het is zeker een simpele methode!
Geleerd van deze man: https://www.youtube.com/watch?v=65XAs6AvN9Q
Ik heb het met nagellakremover gedaan, met aceton in. En bij mij kwamen de nerven hier nogal door naar boven. Waarschijnlijk ook omdat het dennenhout was, misschien dat het bij hardhout minder is. Of misschien eerst nat maken en dan terug opschuren en dan pas met aceton werken. Daar ben ik nog niet helemaal uit hoe dat te verhelpen is.

Dankjewel voor de complimenten! Ja, wie weet wat er nog allemaal uit de bus komt zo :).

Richardoe
24-01-17, 13:28
Ik heb een tijdje met pryographie gespeeld (houtbranden) en daarvoor printte ik in spiegelbeeld met een willekeurige laserprinter. Als je dat op het hout legt en weer warm maakt blijft het ook achter op het hout.

willekeurig voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=QuMtlZmyHKk

Scheelt weer als je geen aceton hebt.

SamPonette
24-01-17, 16:06
interessant! Ga ik straks eens proberen :D toptip!

J.art
25-01-17, 08:44
En hoe is het gelukt met de aceton Sam? :D

J.art
04-02-17, 18:58
Zoals gezegd, hier is het filmpje van het proces van de bus!
https://www.youtube.com/watch?v=lYriQ8n_joY

Veel kijkplezier :)
Groetjes Jolien

bobmartin
04-02-17, 19:20
Leuk filmpje weer Jolien!
Makita gaat het vast merken aan de verkopen.;)
Wat heb jij daar eigenlijk voor combine?