Restauratie handzaag

Aeschere

Nieuw lid
24 jul 2016
21
1
Misschien wel leuk om de voortgang hiervan te documenteren. Kan ik zelf alleen maar van leren.

Zoals aangegeven in het "Meld hier je oude en nieuwe handgereedschap" draadje heb ik enkele dagen geleden een zaag aangeschaft via Marktplaats. Bij aankomst bleek er toch iets meer werk nodig te zijn dan in eerste instantie gedacht.

Zo kwam de zaag aan:

IMG_3300.jpg

Na een paar dagen in een schoonmaak azijn bad te hebben geweekt heb ik het blad afgespoeld en geschrobd. Er zat een zwartige laag op wat iets vettig was. Geen idee wat het is, iemand een idee?

Na het schoonmaken ziet het blad er zo uit:

IMG_3308.jpg

Het heeft nog redelijk wat putjes en een paar hardnekkige plekjes die niet weg willen weken. Binnenkort maar eens onder handen nemen met een stukje schuurpapier waarschijnlijk, of jullie moeten betere ideeën hebben?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Schuren is een optie ja. Als je van grof naar fijn gaat kun je blinkend resultaat hebben zonder al te grote krassen. Maar de diepere putjes blijven, tenzij je een dag of zo wil schuren. Probeer het eerst eens met staalwol of scotch brite (rood) en wat WD40. Dat geeft bij mij meestal aanvaardbaar resultaat. Zoals nieuw gaat moeilijk lukken, en is ook helemaal niet nodig voor de goeie werking van de zaag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.