Schuurlinnen voor de JET 16-32

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een drum sander gekocht: de JET 16-32. Al even mee proefgedraaid en bevalt goed. Het standaard schuurlinnen dat meegeleverd wordt is vrij prijzig dus ik ben op zoek naar een alternatief gewoon van de rol. Het op maat snijden lijkt me geen punt maar blijkbaar is niet elk schuurlinnen geschikt want een proefstrookje met Hermes RB 346 J Flex ging niet helemaal goed. Het linnen is te dun of te glad waardoor het op de cylinder verschuift en daardoor een ribbel op het werkstuk achterlaat.
Wie heeft hier ervaring mee en heeft suggesties voor een ander schuurlinnen?
Thanks.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb ook een 16-32
Het standaardschuurlinnen dat ik bij mijn machine kreeg was allemaal van Sia en even uit mijn hoofd 80mm breed
Onlangs was ik bij een grote verf-speciaalzaak in lelystad die hadden allemaal rollen staan (sia) het voelde precies het zelfde aan MAAR het was iets breder, namelijk 90mm
mijn therorie was dat dit wel moest lukken, alleen de wikkeling zou onder een andere hoek komen dus wilde ik het wel proberen
Bij het afrekenen bleek dat een rol € 14.50 koste a 25 meter....da's de moeite om te proberen

Ik heb nog niet geprobeerd of het werkt én ik heb ook nog niet in die winkel gevraagd of ze smaller kunnen bestellen....
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Top. Ga ik proberen. De breedte aanpassen is geen punt, heb ik ook al gedaan bij het Hermes schuurlinnen. Prijsverschil met standaard Jet linnen is een factor vier dus het proberen waard.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja klopt maar is Jet schuurlinnen wel Jet schuurlinnen....ik kreeg bij mijn machine 4 dozen (met Jet sticker) en in elke doos zat Sia
ik vraag me af of het zelfs niet meer is dan factor 4, hoeveel zit er in een Jetdoos

Snijden heb ik niet geprobeerd, wil het eerst eens proberen met 90 breed

Post je wel je bevindingen ? dan heeft iedereen er wat aan ?!
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Welke type Abranet en Sia gebruiken jullie? Ben wat aan het googlen maar kom er nog niet uit. De standaard breedte van het jet linnen is 75mm. Het alternatief dat ik probeerde was 100mm breed. Ik heb de schuine uiteinden anders afgesneden maar uiteraard niet de volle breedte bijgesneden. Ik ga er van uit dat dat ook moet werken, hoe breder het schuurlinnen hoe schuiner het op de cilinder komt te zitten maar je kunt het aan de einden altijd passend maken...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
heb je ook gedraaid met die 100mm breed, ging dat goed ?
ik zal eens kijken welke rol ik heb liggen, die is 90breed, dat weet ik bijna zeker (dus als het met 100 lukt, lukt het met 90 zeker ;-))
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Heb vandaag een rol gekocht van 50 mm linnen P120 van Klingspor. Redelijk betaalbaar:50 euro voor 50m. Heb een eerste proefstuk gebruikt en lijkt goed te gaan. Komend weekend maar eens verder mee expirementeren. ��
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.