Uitvlakken oude trap

Jan-Willem

Actieve deelnemer
6 jul 2012
34
0
Hallo iedereen,

Kunnen jullie mij advies geven over het volgende?

Om de trap naar de tweede verdieping te renoveren heb ik massief eiken houten (18 mm) overzettreden gekocht en ik ben onder tussen begonnen met het opmaat maken van deze treden wat tot nu toe voorspoedig gaat.
Omdat het om een vrij oude trap gaat zijn de treden in het midden en aan de rand flink afgesleten hierdoor zit tussen sommige treden en de overzettreden veel ruimte.

Hoe kan ik deze ruimte het beste opvullen?
Plamuur/houtrot vuller/opvul blokjes?

De overzettreden worden vast gezet met een traprenovatie lijm

Alvast bedankt,

Jan-Willem
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Hardhouten strips als het heel erg ongelijk is, met een goed vullende elastische parketlijm oid kun je dan de treden vastzetten.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Ik zou naar mijn mening aan de slag gaan met 2 componenten-filler en dit vervolgens nagenoeg vlak schuren, lijkt mij de makkelijkste oplossing.
Het wordt ontzettend hard en hoeft alleen maar te dienen als vulling.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Voorzijde vd treden zijn hol, achterzijde vlak neem ik aan? Daar loop je niet...
Op de neus vd trede een hardhouten lat lijmen en dan of glad plamuren. (Zou ik nie doen!)
Of Lijmen met Parket lijm :) zoals reeds gezegd.

Succes
 

Jan-Willem

Actieve deelnemer
6 jul 2012
34
0
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

De voorzijde van de treden zijn inderdaad hol en de achterzijde vlak.

Wat voor soort spul is Parket lijm ten opzichten van de traprenovatielijm die ik nu ga gebruiken?

Datasheet van de traprenovatielijm:
http://www.frencken1901.nl/wp-content/uploads/2015/10/79049_PDS_NL_SMP_Traprenovatielijm2.pdf

Ik zit me ook nog te bedenken, ik heb nu enkel de planken van de treden gezaagd er wordt nog een neus tegen aangelijmd.
Wanneer de treden compleet is en verlijmd is het geheel veel stijver. Vraag me dan nog wel af of sommige treden dan nog steeds kantelen. We gaan het mee maken
 
Laatst bewerkt:

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

De voorzijde van de treden zijn inderdaad hol en de achterzijde vlak.

Wat voor soort spul is Parket lijm ten opzichten van de traprenovatielijm die ik nu ga gebruiken?

Datasheet van de traprenovatielijm:
http://www.frencken1901.nl/wp-content/uploads/2015/10/79049_PDS_NL_SMP_Traprenovatielijm2.pdf

Ik zit me ook nog te bedenken, ik heb nu enkel de planken van de treden gezaagd er wordt nog een neus tegen aangelijmd.
Wanneer de treden compleet is en verlijmd is het geheel veel stijver. Vraag me dan nog wel af of sommige treden dan nog steeds kantelen. We gaan het mee maken

Hey,
Dat is ook maar afhankelijk van de verbinding die je maakt tussen de reden en de neus. koud tegen elkaar? of met een kleine uitsparing in de trede zodat die over de neus heen valt... etc
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.