Knikkerbaan on steroids!

Keures

Nieuw lid
7 jan 2017
15
0
Als kind altijd al een fan van knikkerbanen geweest? Dit is het filmpje voor jou. Volgens mij is het wel allemaal pre-fab en machinaal, maar toch.

 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tof....dit is gaver dan domino's, al vraag ik me wel af bij sommige dingen of het echt, zoals dat stukje waar een knikker door omhoog lijkt te rollen....die geloof ik niet helemaal
 

Keures

Nieuw lid
7 jan 2017
15
0
Meer een Rube Goldberg device met knikkers. Die omhoog kruipende knikker - ik krijg de indruk dat er een permanent draaiende magneet in dat blokkie zit...
Dat van die magneet denk ik ook, anders hebben we net een gat in de zwaartekracht gevonden. Het "reuzenrad" is natuurlijk ook elektrisch.
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
wauw, tof!
. Volgens mij is het wel allemaal pre-fab en machinaal, maar toch.
zoveel stukjes maken, die allemaal universeel op elkaar moeten passen... niet eenvoudig. nu, ik veronderstel dat alles wordt bewerkt met een bovenfrees vooraleer het hout in kleinere stukjes wordt opgesneden.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
De marchandise van HABA, toch?

[EDIT] CUBORO - uit het filmpje - is gewoon het merk. Voor aap staan, het is één mijner sterke punten...

Mathias Wandel heeft overigens een hele reeks bouwplannen voor deze stapelbare knikkerbaanmodules.
 
Laatst bewerkt:

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
gezien wat dit kost? basis set van 30 blokjes 159 euro en stadaard met 52 blokjes 219 euro.

ik wil bijna zeggen bij mij zijn ze goedkoper
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik zou het houden op optisch bedrog.
Het is wel degelijk met een magneet. Als je kijkt naar de stalen kogels die parallel aan de magische kubus lopen, dan zie je ze vertragen en aangetrokken worden.

Natuurlijk kon ik niet nalaten om de module in kwestie op te zoeken. Natuurlijk zonder succes :D
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
<deze bijdrage was niet meer nuttig nadat Bob het juiste blokje heeft gevonden>
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ok. Duidelijk.
Maar dat blokje trekt wel de knikker omhoog.

IMG_0268.jpg Gevonden.


 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.