ervaringen Robland HX 310 Pro precieze en kwaliteit

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Beste Leden,

Ik ben echt nieuw hier.
Maar ik ben echt benieuwd naar de kwaliteit en precisie aangaande Robland en dit vooral in de combiné machines [ 5 in 1 en de stationaire schaaf / van dikte].
Ik ben zelf een amateur houtbewerker maar het moet wel juist zijn en als je zoveel Euro's neertelt voor een machine [ combiné of 2 losse machines ben er nog niet uit] wil ik er wel het best uit halen.
Ik ben vorig weekend een bij Hammer langsgegaan en ga waarschijnlijk in het kort eens bij een verdeler van Robland langs.
De hammer is wel wat duurder maar ik lees er zoveel goed over en wat de Robland betreft zijn de meningen wat verschillend.
Zijn de huidige machines van Robland goed of niet .. lees nauwkeurig en consistent? Wie heeft er ervaringen met de HX 310 Pro en of de Nx 310 pro of hun stationaire schaaf / van dikte machines. En is er echt zo'n verschil op dit moment tussen Hammer en Robland.

Bedankt voor jullie input .. het is veel geld en ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk besteden .. doel is om meubeltjes te maken .. het blijft well een hobby.

cheers
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Als je de frees veel gaat gebruiken zou ik die apart willen. De frees moet je vrij precies afstellen, als je vervolgens wat tekort hebt moet de geleider eraf en moet je alles overnieuw afstellen. Is mij nu een paar keer gebeurd is erg irritant. Ik heb een oudere Robland (2000) opzicht kan ik er alles mee, alleen metname de roltafel vind ik onmogelijk goed af te stellen. Ik heb vernomen dat Robland de laatste jaren een inhaalslag heeft gemaakt. Als ik het mij goed herinner heeft Tuoh ervaring met een nieuwe. Dat de vlak/vandiktebank en zaag in dezelfde tafel zitten vind ik doorgaans niet hinderlijk.
 
Laatst bewerkt:

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0