Draaibank

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Ik ben op zoek naar een gebruikte draaibank. Ben pas begonnen met houtdraaien, in de buurt een oud draaibankje gekocht, bijna gekregen, maar deze machine is niet erg gebruiksvriendelijk, beitelsteun en center moet je met een steeksleutel losdraaien om te verplaatsen en de tegencenter gaat wat achterover staan als er wat spanning op komt, dus een keer rondkijken naar wat anders. Ik draai nu nog kleine dingen, het is meer oefenen, ik verwacht dat het ook geen grote projecten zullen worden, dus ik had gedacht aan een draaibankje die iemand inmiddels te klein was geworden, alhoewel ik ruimte genoeg heb voor wat grotere machine. Had zelf gedacht aan een jet of midi en dan geen nieuwe, is me nog te duur. Ik woon in omgeving van Hellendoorn dus als er iets aangeboden wordt graag niet voor een tweedehands naar andere kant van na land....Andere adviezen of suggesties zijn van harte welkom
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
1. wat is je budget
2. waar liggen je interesses

kleine/simpele stoelpoten vereisen toch wat anders dan schaaltjes, het ene heb je voornamelijk lengte tussen de centers nodig het andere center hoogte
Zelf heb ik als 2e bankje een Woodfast, een ontzettend leuk ding, van de week heb ik er voor het eerst op gedraaid omdat mijn andere draaibank verkocht is en degene die ga bouwen nog (lang) niet klaar is
als je eenmaal gewend bent aan het verleggen van de riem (gaat zeer gemakkelijk) is het een erg leuk ding dat lekker rustig liep
je kan er kleine schalen op draaien en met een bedverlenging zelfs tafelpoten

Hij is voorzien van M33 op de as, dat is ook wel prettig (veel gebruikte maat)
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.245
657
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Er zijn niet veel tweedehands midi draaibanken op de markt (wat natuurlijk op zich een goed teken is) omdat iedereen die er zo eentje heeft bij aanschaf van een grotere zo'n fijn mobiel klein bankje niet wil verkopen...
 

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Hoef niet speciaal een midi te zijn mag ook een jet of record of iets dergelijks, mag wel zonder onderstel
 

Th.A.Fransen

Nieuw lid
10 jan 2017
14
0
Beste Vels,Gisteren heb ik een grote draaibank gekocht Jet 4224.Mijn oude zeer geliefde machine is te koop omdat ik geen plaats heb in mijn werkplaats.Een unieke kans endat meen ik .Kijk naar mijn advertentie op marktplaats. Tom Fransen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.