Wie heeft ervaring met de Triton TPI 125 vandiktebank?

P

Pel

Guest
De vraag is hier al eerder gesteld, echter daar kwam weinig respons op, vandaar dat ik hem opnieuw stel. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Triton TPI 125 vandiktebank, maar ik vind er weinig reviews van, zijn er soms forumleden die deze machine hebben, zo ja hoe bevalt hij?
Tweedehands vind je ze ook niet zoals o.a. Marktplaats, of de machine is zó goed dat hij niet tweedehands aangeboden wordt, of de machine wordt bijna niet verkocht, en is daardoor tweedehands niet verkrijgbaar?
Wat ik mij ook afvraag is dat er zo’n enorm prijsverschil zit in de Triton TPI 125 vandiktebank tussen de verschillende aanbieders. Bijvoorbeeld gereedschapcentrum.nl €662,99 MZS gereedschap.nl daarentegen vraagt er € 320.01 voor, dat is even een prijsverschil van €342,98 meer als het dubbele, of kijk ik misschien ergens overheen? Toolmax.nl vraagt er € 453,46 en de silverlinetools-shop.nl € 395,07. De reviews van de Triton bovenfrees zijn over het algemeen toch goed te noemen, daarom zie ik het wat het vandiktebankje niet zo somber in. Ik weet dat je voor dat geld geen topkwaliteit kunt hebben, maar het hoeft bij mij echt niet op de honderdste millimeter nauwkeurig te zijn. Als ik er af en toe een paar balkjes en er wat planken mee kan schaven, zodat die zijn mooi vlak om te verlijmen ben ik eigenlijk al tevreden.

Groet Pel.
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Met de vraag over de door jouw geopperde machine kan ik je helaas niet helpen Pel. Geen ervaring mee. Maar gezien je hier regelmatig gebruikt aangeschaft handgereedschap toont, vraag ik me af waarom je in deze niet rondkijkt voor een gebruikte bank van in de degelijke kwaliteit? Dan weet je in ieder geval zeker wat je qua kwaliteit aanschaft. Een paar uurtjes opknappen ben je volgens mij niet vies van.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Geen ervaring mee, maar van de Metabo DH 330 zie je ook bijna nooit wat en is een dijk van een vandiktebankje.
Ben daar meer dan tevreden over nadat de HBM bij het oud ijzer is gegaan. :)
[h=1][/h]
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Naar die Metabo heb ik eerlijk gezegd ook een tijdje naar zitten kijken. Ook heel wat reviews over gelezen/gezien, en die kwam inderdaad ook zeer positief uit de tests.
Toen niet gekocht omdat ik nog twijfelde over een stationaire machine. Misschien maak ik ooit de keus, en indien het een "draagbare" machine gaat worden, dan zal ik de Metabo kiezen.

Maargoed, het gaat hier over de Triton, en die komt zoals gezegd ook niet slecht uit de (vele) reviews. (op die link wat ik hierboven gaf op Amazon staan 33 positieve reviews).


Grtz,

Atmoz
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Ik heb ook heel vaak gekeken naar een tweedehands triton, helaas worden ze zelden aangeboden en zijn ze ook heel snel verkocht. Helaas kan ik inhoudelijk ook niks nuttigs vertellen over de machine:( Het lijkt mij best een goede machine, zelf ben ik aan het twijfelen dus de triton en de jet jwp 12. De jet is iets duurder maar misschien ook iets beter?
 
P

Pel

Guest
Met de vraag over de door jouw geopperde machine kan ik je helaas niet helpen Pel. Geen ervaring mee. Maar gezien je hier regelmatig gebruikt aangeschaft handgereedschap toont, vraag ik me af waarom je in deze niet rondkijkt voor een gebruikte bank van in de degelijke kwaliteit? Dan weet je in ieder geval zeker wat je qua kwaliteit aanschaft. Een paar uurtjes opknappen ben je volgens mij niet vies van.

Ja Mark, ik zou zeker een gebruikte vandiktebank willen, maar het grote probleem is een nijpend plaats gebrek, ik was ook aan het kijken voor een draaibankje maar vanuit mijn rolstoel is dat toch niet te doen. De center is te hoog vanuit de rolstoel en ik zit er te ver vanaf, het vandiktebankje stond ook allang op mijn lijstje vandaar dat ik deze machine die niet veel plaats inneemt 60 cm bij 40 cm met wat improvisatie nog wel kwijt kan.

@Atmoz, de Engelse reviews had ik niet gezien, met de Google vertaler kom ik daar wel aan uit, bedankt voor de links.

@Piet Groeneweg, de Metabo zit er ook goed uit, ik heb een Metabo cirkelzaag, echter het vandiktebankje kost 637,99, dat is bijna het dubbele van de Triton. Zoals ik al zei ik gebruik hem eigenlijk hoofdzakelijk om hout vlak te schaven wat ik verlijm tot een blok om hout te snijden, en om speelgoed te maken voor kids.

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Groet Pel.
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Duidelijk Pel, dank voor de uitleg. Was me hier niet van bewust maar begrijp nu je behoefte naar een compact en handelbaar bankje.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik was ook aan het kijken voor een draaibankje maar vanuit mijn rolstoel is dat toch niet te doen. De center is te hoog vanuit de rolstoel en ik zit er te ver vanaf

Groet Pel.

een klein draaibankje waar je met je stoel onder kan zodat het draaibankje een soort van op schoot staat (dat idee) dan zit je kort bij en is de center hoogte aardig in de richting van een staande persoon lijkt me ?
 
P

Pel

Guest
Jeroen,ik heb ook gekeken voor de Midi 350 FU bij Ronald, om hem dan tegen de muur te maken, dan moesten we wat aan de banjo veranderen, maar de centerhoogte is te hoog of ik zit er te ver vanaf. Maar ik kom er ook niet mee weg hier in de werkplaats, komt ook doordat je met de rolstoel ruimte nodig hebt om overal bij te kunnen, daarom is het aan al de vier muren vol gebouwd. De cirkelzaag staat zo'n beetje in het midden, maar die kan ik om schuiven, het vandiktebankje komt dan op een tafeltje met zwenkwielen in het magazijn, een hok van 2 m x 4 m zoals ik het noem te staan, daar staat ook mijn handbike, hout en plaatmateriaal. Kortom het is hier zoals bij vele houtbewerkers altijd passen en meten om e.a. kwijt te kunnen.

Groet Pel.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik heb even jouw prijzen gecheckt en daarbij loopt er van alles door elkaar. Inclusief btw en exclusief btw.
In Nederland lijkt sander in Haarlem de goedkoopste met €425 inclusief btw. En verzenden. Tot nu toe gevonden.
Het type is trouwens TPT 125.;)
 
P

Pel

Guest
Ik heb even jouw prijzen gecheckt en daarbij loopt er van alles door elkaar. Inclusief btw en exclusief btw.
In Nederland lijkt sander in Haarlem de goedkoopste met €425 inclusief btw. En verzenden. Tot nu toe gevonden.
Het type is trouwens TPT 125.;)

De goedkoopste is MZSgereedschap.nl ik was totaal € 349,60 kwijt, ik had er ook twee extra messen bij besteld.

Groet Pel.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Je hebt gelijk Pel. Nog een keer zoeken levert ander resultaat op.;)
Toch zou ik eens kijken naar die aangehaalde Jet JWP 12.
Die is €70 duurder voor 700 watt meer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.