Scheppach OSM100 VS. Triton TSPS450 osc. spindelschuurmachines

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
1 van deze twee wordt het, maar welke? Zo op het oog dezelfde specs, zij het dat de tafel van de Triton een pietsje groter is (5 mm :D ) Daarbij is de Triton aantrekkelijker vanwege de prijs (Er wordt ook nog een Tormek T8 aangeschaft).

En dan is er nog de HBM versie, zie ik nu ineens weer. Kon die gisteravond niet vinden.. scheelt €100,- met de Scheppach..

Iemand toevallig ervaring met de drie?
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Alleen dat HBM bij service lastig bereikbaar is (geen telefoon) dus je moet geduld hebben wanneer ze tijd hebben om je mail te beantwoorden.
Scheppach is vandaag de dag niet meer wat het vroeger was, lekker zwaar en robuust uitgevoerd, als ik tegenwoordig scheppach artikelen zie, dan zie ik die ook van andere (B) merken in een ander kleurtje, maar beter geprijst

Triton hoor ik toch dikwijls hele positieve geluiden over

Nu meer specifiek op deze machine, zijn alle drie exact hetzelfde, de HBM heb ik ook staan en doet wat het moet doen
Nu zou het bijv kunnen dat de lagers van de triton anders zijn dan de HBM (om maar wat te noemen) maar dat betwijfel ik ernstig
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als die bij de ene niet vlak liggen, liggen ze ook bij de andere niet vlak
Je moet toch wel een b..d voor ... hebben wil je niet zien dat het één en dezelfde fabriek is ?!

alles is hetzelfde, zelfs de gaatjes in de inzet plaatjes...de kast, het blad, de aan en uitknop plaatsing etc
dus als er ergens iets niet vlak ligt, een maandag morgen exemplaar, of ze hebben het allemaal
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Nou nou.. Het zou wel degeljjk kunnen dat de kwaliteitscontrole per merk anders is, wat een deel van het prijsverschil zou kunnen verklaren.. Maar ze zijn op het oog zo hetzelfde idd..
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Was niet persoonlij bedoeld hoor... :-D

Eerlijk gezegd...dat geloof ik niet echt dat de controle anders is, en dan nog, wat veranderd dat...als de onderdelen het zelfde zijn ?
Als HBM dichtbij zit zou ik gaan kijken, desnoods de machine die je koopt daar uitpakken, is het goed, neem je hem mee
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Was niet persoonlij bedoeld hoor... :-D

Eerlijk gezegd...dat geloof ik niet echt dat de controle anders is, en dan nog, wat veranderd dat...als de onderdelen het zelfde zijn ?
Als HBM dichtbij zit zou ik gaan kijken, desnoods de machine die je koopt daar uitpakken, is het goed, neem je hem mee

Dank je.. :)

Dat geloof ik ook niet inderdaad, mijn vrouw zal het echter wel leuk vinden, aangezien ik weer 100 euro bespaar.. :)

Ik ga 'm inderdaad even uitpakken. Ik kom echt 2x per dag langs.. Het zou mooi zijn, al heb ik bijna niets anders dan goeie verhalen over het ding gehoord, ook de HBM versie..
 

Willy83

Actieve deelnemer
11 okt 2015
43
0
En zoiets *klik*als je nog geen bandschuurmachine heb? Ik kijk zelf ook naar deze.

De triton is ook rond de 130 op Amazon.de trouwens.

Edit, 163,- klik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.