Lidl houtsnij gereedschap

Aeschere

Nieuw lid
24 jul 2016
21
1
Hallo,

Na een tijd van stilte ben ik toch eens aan het kijken naar een starter set waar ik mee kan beginnen. Een van de benodigde onderdelen is een guts. Nu zijn de meningen over de Aldi/Lidl beitels best goed en voor dat geld kan je eigenlijk niet laten liggen. Via de Lidl webshop zijn ze ook altijd beschikbaar ipv. te moeten wachten op de Aldi aanbiedingen.
Ik zag op de webshop ook een houtsnij set van hetzelfde merk met verschillende gutsen maar hier kan ik vrij weinig over vinden. Heeft er iemand ervaring met deze set?

https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-Houtsnijgereedschap/p100198381

Alvast bedankt!
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Voor die prijs kun je geen buil vallen. Iedere Pfeil guts in mijn roltas kost minstens het bedrag van deze hele set. Ik denk wel dat je verwachtingen niet te hoog gespannen moeten zijn en dat je vooreerst zacht hout als linden onderhanden neemt, en o ja een slijp en wetsteen aanschaft mocht je die niet hebben.

groet! Hans van Wijk
 

mAd RoSuL

Nieuw lid
29 sep 2015
7
0
SiN CitY
Ik heb deze set een jaartje in bezit en de 2 platte beiteltjes behoren tot mijn dagelijks gereedschap. De beitels waren slecht geslepen maar met de nodige aandacht waren ze goed te slijpen (handmatig, op een sneldraaiende slijpsteen worden ze al blauw wanneer je de machine nog maar aanzet). De handvaten hebben al behoorlijk wat tikken van de houten hamer gekregen en vertonen niet het minste scheurtje. De uitholbeitels gebruik ik niet maar moet toegeven dat mijn kennis hiervoor te beperkt is, zowel om ze te slijpen als voor gebruik. Gelijk op welke manier ik ze ook gebruik, ze leveren me enkel frustratie en heb geen idee of het aan mezelf ligt of aan het gereedschap...

Mijn conclusie: setje dat met de nodige slijpbeurt je geen rib uit het lijf kost.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Hallo,

Na een tijd van stilte ben ik toch eens aan het kijken naar een starter set waar ik mee kan beginnen. Een van de benodigde onderdelen is een guts. Nu zijn de meningen over de Aldi/Lidl beitels best goed en voor dat geld kan je eigenlijk niet laten liggen. Via de Lidl webshop zijn ze ook altijd beschikbaar ipv. te moeten wachten op de Aldi aanbiedingen.
Ik zag op de webshop ook een houtsnij set van hetzelfde merk met verschillende gutsen maar hier kan ik vrij weinig over vinden. Heeft er iemand ervaring met deze set?

https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-Houtsnijgereedschap/p100198381

Alvast bedankt!

Ik denk dat ze een beetje vergelijkbaar zijn met deze van HBM
https://www.hbm-machines.com/produc...raaibeitels/pagina-1/hbm-12-delig-houtsnijset

Als je ze af en toe maar nodig hebt voldoen ze prima.
Ze hebben een niet al te lange standtijd, dus wat vaker slijpen, maar voor die prijs....
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Het vervelende is dat Lidl-gereedschap (en noem Aldi en al die anderen ook maar) vaak crap is, maar soms ook goed (genoeg). Het zou goed zijn als de positieve én de negatieve ervaringen algemeen gedeeld worden. Dat kan andere forummers dan geld en frustratie schelen.

In dit geval dus de vraag aan Aeschere: Ben benieuwd wat je na bovenstaande info besloten hebt. En uiteraard je bevindingen omtrent kwaliteit/bruikbaarheid/duurzaamheid en je andere bevindingen.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Lidl gereedschap is niet de beste kwaliteit maar dat kan ook niet voor die prijs.
Echter ik als hobbyist koopt regelmatig bij Lidl gereedschap ,als het stuk gaat binnen de garantie termijn doen ze hier niet moeilijk over.
In augustus 2015 heb ik een digitale zwaaihaak gekocht € 8,99 die ik regelmatig gebruikte zie foto welke vorige week de geest gaf.
De garantie is drie jaar dus ik terug naar Lidl daar kreeg ik een telefoon nummer om de klacht te melden uiteraard heb ik dat gedaan.
Mijn klacht werd keurig afgehandeld en heb inmiddels een brief binnen zodat ik met deze brief bij een Lidl vestiging mijn geld terug krijg.
Overigens ik wil weer zo`n zwaaihaak want hij is heel handig en geeft een juiste graden verdeling aan.
Wellicht zijn er lezers die een zelfsoort zwaaihaak hebben maar dan van een beter merk dan hoor ik dit graag.

Simonmeting.jpg
 
De steekbeitels van de lidl waren altijd erg goed. Als je ze koop wel zo bot als iets en vaak met de verkeerde hoek geslepen maar als je ze goed slijpt, un je ze zeer scherp krijgen.
Helaas zit bij veel gereedschap van die vieze kunststoffen handvaten erop, maar die kun je gemakkelijk zelf vervangen.

Ik denk dat dit setje wel het proberen waard is, maar als je het bij wijze van spreke 24/7 gebruikt ga je al snel tegen de nadelen aan lopen ben ik bang.
 

Aeschere

Nieuw lid
24 jul 2016
21
1
Bedankt voor de antwoorden. Ik verwacht dat ik dat setje nog wel zal aanschaffen en mijn bevindingen zal ik dan wel delen.
Op dit moment heb ik een setje Nooitgedagt beitels via Marktplaats op de kop kunnen tikken die hopelijk dit weekend zullen binnenkomen. Ik ben nog even in overleg met de verkoper of er eventueel ook een (setje) gutsen bij komen.
 

Bernard38

Nieuw lid
Overigens ik wil weer zo`n zwaaihaak want hij is heel handig en geeft een juiste graden verdeling aan.
Wellicht zijn er lezers die een zelfsoort zwaaihaak hebben maar dan van een beter merk dan hoor ik dit graag.

SimonBekijk bijlage 58555

Heb net dezelfde al een jaar geleden gekocht en ben er heel tevreden over. Graden kloppen, en het ding werkt nog. Heel handig en voor de prijs moet je het zeker niet laten.
 
Laatst bewerkt:

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
Lidl gereedschap is niet de beste kwaliteit maar dat kan ook niet voor die prijs.
Echter ik als hobbyist koopt regelmatig bij Lidl gereedschap ,als het stuk gaat binnen de garantie termijn doen ze hier niet moeilijk over.
In augustus 2015 heb ik een digitale zwaaihaak gekocht € 8,99 die ik regelmatig gebruikte zie foto welke vorige week de geest gaf.
De garantie is drie jaar dus ik terug naar Lidl daar kreeg ik een telefoon nummer om de klacht te melden uiteraard heb ik dat gedaan.
Mijn klacht werd keurig afgehandeld en heb inmiddels een brief binnen zodat ik met deze brief bij een Lidl vestiging mijn geld terug krijg.
Overigens ik wil weer zo`n zwaaihaak want hij is heel handig en geeft een juiste graden verdeling aan.
Wellicht zijn er lezers die een zelfsoort zwaaihaak hebben maar dan van een beter merk dan hoor ik dit graag.

SimonBekijk bijlage 58555

heeft de lidl dezelfde niet in de webshop staan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.