zaagblad 216mm

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi allemaal

wie heeft er tips waar ik een goed zaagblad kan vinden voor men METABO KGS 216

ik ben opzoek naar een zaagblad voor het zuiver afkorten van hout

groetjes
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Wij hebben dezelfde machine, voor echt zuivere zaagsnede's en verstekken te zagen hebben wij een zaagblad met 48 tanden van Sthele (hoog kwalitatieve professioneel snijgereedschap merk).
Het origineel zaagblad ligt al bij het oud ijzer.
Als je een goed zaagblad wil van professionele kwaliteit ben je snel 75 euro kwijt, het zaagblad op de link kan ook werken maar het is maar wat je er van verwacht.
 

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
hoi

zowel op mijn werk als prive gebruiken wij altijd de zaagbladen van ecotools en voldoen prima
we hebben op mijn werk ook zaagbladen van leitz van 250 euro per stuk maar ik heb hier nog nooit verschil mee gemerkt
de leitz bladen worden altijd geslepen door een bedrijf

maar het voordeel van de ecotools zaagbladen is dat ze kwalitatief gewoon goed zijn
als je er goed mee omgaat kan je flink lang doen met een eotools zaagblad
mijn neef zaagt iedere dag hiermee voor zijn bedrijf en zonder te wisselen nu inmiddels al een jaar zonder slijpen etc
en als het blad bod is gooi je het in de container en bestel je voor 2 tientjes een nieuwe

dat het goedkoop is wil niet zeggen dat het niet goed is in dit geval
zijn prima zaagbladen

gr ruud
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
hoi

zowel op mijn werk als prive gebruiken wij altijd de zaagbladen van ecotools en voldoen prima
we hebben op mijn werk ook zaagbladen van leitz van 250 euro per stuk maar ik heb hier nog nooit verschil mee gemerkt
de leitz bladen worden altijd geslepen door een bedrijf

maar het voordeel van de ecotools zaagbladen is dat ze kwalitatief gewoon goed zijn
als je er goed mee omgaat kan je flink lang doen met een eotools zaagblad
mijn neef zaagt iedere dag hiermee voor zijn bedrijf en zonder te wisselen nu inmiddels al een jaar zonder slijpen etc
en als het blad bod is gooi je het in de container en bestel je voor 2 tientjes een nieuwe

dat het goedkoop is wil niet zeggen dat het niet goed is in dit geval
zijn prima zaagbladen

gr ruud


Hallo Ruud,

Zoals ik al schreef is het maar wat je verwacht van een zaagblad.
Aangezien Jantje net als wij niet tevreden is met het standaard zaagblad dat op de machine staat, deel ik mijn ervaring mee.
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat de zaagbladen die jij aanbeveelt niet hun werk doen.
Wij hebben zelf een houtbewerkingsbedrijf dat zowel meubelen als schrijnwerk vervaardigd, persoonlijk zit ik+25j in het vak en heb vrijwel alle soorten zagen gebruikt en gekocht.
Nu kopen wij nog enkel zaagbladen van Stehle of Leitz en bij deze laatste is de Opticut zaag een must bij het verzagen van meubelplaten, daar kan geen enkel ander zaagblad aan tippen.
Hier moet ik bij vertellen dat wij melamine platen verzagen die vervolgens zonder nabewerking worden voorzien van ABS kanten op onze kantenlijmer (dus zonder voorfrezen) en dan moet je zowel een goede paneelzaag hebben als een perfekt zaagblad.
Ook worden al onze zaagbladen regelmatig nageslepen, een zaagbad dat een jaar meegaat zonder te slijpen heb ik nog nooit meegemaakt (hoogstens enkele maanden meer enkele weken)
Bij Leitz is het zelfs zo dat jou zaagblad herkent word op de slijprobot, zo heb je na elke slijpbeurt een zaagblad dat terug zaagt als nieuw (wat bij andere slijpdiensten niet het geval is)
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Jantje,
ik heb natuurlijk niet zoveel zagen per jaar nodig, maar als ik er koop zijn het dezen die op voorraad zijn bij mij in de buurt en meestal koop ik de BOSCH zaagbladen maar enkel die "Made in Italy" omdat dezen een demping hebben => geen trillingen en stiller. De "made in China" mogen ze in het duister opbergen.

Dus voor maat 216 x 30 zou ik gaan voor : 2 608 642 133 (dit is wat zij noemen : best for laminate, maar is de enige met demping in )

Natuurlijk zijn er ook nog andere goede merken hoor, maar je bent idd al snel wat euro's kwijt voor een goed zaagblad (meer dan 50 euro)

Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.