3 doosje

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Nico dat is fantastig toch!
Heb je ook nog foto's van het maakproces, want daar zijn we hier allemaal wel dol op.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ze zijn erg mooi Nico.

En begrijpelijk de reactie van je vrouw "moorkop".
Ik moest zelf ook metteen denken aan een "Bosche Bol"
De middelste op foto 1 is mijn favoriet.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
vind ik ook de mooiste, al is ebben natuurlijk een bijzonder stukje hout vind ik die het minst mooi, het zwart komt wat onnatuurlijk over (lijkt wel geverfd)
Foto's, ja leuk....maar nog leuker, een filmpje :D
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Nico,

Super mooi, ook ik vind de middelste het mooiste.
Verder ben ik ook op je site gaan kijken... geweldig. Echt een aanrader voor degene die dit nog niet hebben gedaan.
Ben maar niet verlegen en plaats gerust foto's van de "making of...." :D
Hoe en waarmee heb je ze afgewerkt ?
 
P

Pel

Guest
Stuk voor stuk kunstwerken Nico, heel mooi. Wat ik mij bij het aanschouwen van deze mooie doosjes afvroeg, ik ben geen houtdraaier vandaar, ik probeer wat in hout te snijden. Als ik het houtdraaien ook nog beheerste, en ik zou deze kunstwerken kunnen maken, dan zou ik de steeltjes krom uitgestoken hebben. Ik bedoel daarmee te zeggen dat een draaier vaak alleen maar denkt in het perspectief van het draaien van het object, hij gebruikt merk ik vaak op, geen andere vaardigheden. Nu kun je natuurlijk zeggen ik kan niets van houtsnijden, maar een timmerman kan ook meerdere vaardigheden. Ik denk dat het de macht der gewoonte is dat je alleen vanuit je eigen vakmanschap denkt, als je iets maakt? Het was maar een gedachte wat bij mij kwam opborrelen, het doet zeker niets af aan de schoonheid van deze prachtige doosjes.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.