Vragen werkbank

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Het wil maar niet lukken om naar de houthandel te gaan voor hout dus blijf ik plannen en bedenken.
Wie heeft zijn werkbank vast bij de muur staan en wie heeft een mobiele werkbank? Bijvoorbeeld met opklapbare wielen. En gebruik je dat regelmatig?
Ik wil weer een bank van 240x100 maar 240x90 gaat ook en als ik naar 80cm ga moet hij door de deur naar de tuin kunnen komen.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik heb een vaste werkbank (of werkbankje an 60x120) tegen de muur en een MFT/3, los waar plaats is.
De vaste bank gebruik ik meestal voor materialen/gereedschap zodat de MFT vrij blijft voor het werkstuk.

Vooralsnog enkel met MDF, underlayment en multiplex gewerkt dus nog geen "hardcore" schaafwerk of andere zware dingen wat andere eisen kan geven aan je bank.

Denk er zelf aan om een drietal paulk benches te maken 120x60 die ofwel 2 zij aan zij en 1 op de kop gekoppeld kunnen worden.
Totaal levert dat een bank op van 1.8mx1.2m of een L-van 2.4x1.8m, 0.6m diep. Eventueel ook te gebruiken als miter station extension wings door er een tussenstukje tussen te hangen.

Een beetje kleiner dan de gangbare pulk bench (5 of 6 voet).

Rechtop nemen ze niet veel ruimte in en ze blijven makkelijk te hanteren.
Kan op een vast frame, frame met wielen (zie Jay Bates: https://www.youtube.com/watch?v=rPvkdU5kkqA) of gewoon op de Paulk (https://www.youtube.com/watch?v=AEPkmTjFpoU) schagen (of willekeurige andere schagen). De bench in het paulk filmpje is 6 bij 3 voet (1.80x0.9x0.25m) wat dicht bij je gewenste maten komt beetje langer maken

Hopelijk heb je er wat aan.


Success!

Gijs
 
Laatst bewerkt:

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Ieder het zijne, denk ik altijd maar weer. Mijn werkbank is mobiel, net als de meeste kisten e.d. in m'n werkplaats en dat is soms erg handig. Ik rijd mijn werkbank nooit naar buiten (is hij veel te zwaar voor), maar ik verplaats hem wel af en toe. Het ligt, lijkt me, ook een beetje aan hoeveel ruimte je hebt. Ik ben niet zo ruim behuisd en wil de inrichting daarom flexibel houden omdat ik heel veel verschillende dingen doe.

groeten,
jan anton
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.