setje beitels en meer

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Omdat ik opnieuw begin met mijn timmerhobby heb ik dringend behoefte aan "nieuw"gereedschap. Op het forum had ik gelezen dat oud eigenlijk veel beter is dus daar ben ik naar gaan zoeken. Op marktplaats een setje (merkloos) oude beitels voor een redelijke prijs gevonden. Na aankomst in den Ham (ov) kwam ik in een soort museum terecht. Bij het zien van zoveel gereedschap kon ik mij moeilijk beheersen. Ik heb er ook een dubbel kruishout gekocht en een oude stanly schaaf.

Een vruchtbaar bezoek en gelijk een nieuwe gereedschapsleverancier gevonden.

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Nou, dat is een goede start! Kun je je gelijk op het slijpen van de beitels en "tunen" van de schaaf storten. Het forum staat bol van de tips en discussie daarover....

Fons
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
was het een particulier of een winkel? ik woon in westerhaar en in den ham kan ik me niet echt iets herrineren qua hout gereedschap.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Jesse zei:
was het een particulier of een winkel? ik woon in westerhaar en in den ham kan ik me niet echt iets herrineren qua hout gereedschap.
Hallo Jesse

Op marktplaats vond ik de beitels. Ik ben gewoon langs gegaan en kwam bij Gerrit thuis. Hij is OUD-en ANTIEK gereedschap verzamelaar. IK heb mijn ogen uitgekeken, je stapt een schuur binnen met rondom stellingen met allerlij oud (opgeknapt hersteld) gereedschap. Wat hij dubbel of overheeft verkoopt hij. Hij liet een set Molenmakers gereedschap zien prachtig. Mocht je wat zoeken een prima adres.

DIT IS GEEN VERKOOP RECLAME maar gewoon een schot in de roos voor mij

Hartelijke groet Hugo

Ik stuur je een pb
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.