Probeersel holle vorm

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Ik heb mijn nieuwe Rolly Munro uitholbeitel geprobeerd op een stuk notenhout met droogbarsten.
Diameter is een goeie 20cm, afgewerkt met poriënvuller en Woodwax22.
Ronny
DSC_4902 (Medium).jpgDSC_4904 (Medium).jpgDSC_4903 (Medium).jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.247
659
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik neem aan dat je hem vooral op de binnenkant uitgeprobeerd hebt? Hoe beviel dat? Was het gemakkelijk de binnenkant glad te maken en de wand overal even dik? Kreeg je überhaupt de spanen gemakkelijk er uit door dat heel kleine gat?
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Ik neem aan dat je hem vooral op de binnenkant uitgeprobeerd hebt? Inderdaad, enkel de binnenkant.

Hoe beviel dat?
In het begin stond de spaanbegrenzer wat teveel open en moest ik krachtig vasthouden en kreeg ik serieuze schokken wanneer hij hapte, achteraf heb ik deze wat minder gezet en was de weerstand beter.

Was het gemakkelijk de binnenkant glad te maken en de wand overal even dik?
Nee en nee, uiteindelijk is de binnenkant niet helemaal glad en zeker niet helemaal even dik, dat wordt oefenen in de toekomst, volgende keer zal het een meer open vorm zijn, zodat ik wat meer kan zien wat ik doe.

Kreeg je überhaupt de spanen gemakkelijk er uit door dat heel kleine gat?
Na een tijd begon ik de weerstand te voelen wanneer de binnenkant vol met spanen zat, heb ze dan (stilstaande bank) met een vinger eruitgewerkt.

Ronny
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Je zal zien dat je vorderingen zal maken bij uw tweede, maar je hebt het al heel goed gedaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.