Ipad standaard

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Wel leuk! Al hoort de 'vertanding' wel in de andere richting te lopen, zodat het scharnierende onderdeel tegen de opstaande kant steunt. Maar bij zulke lichte toepassingen zal het weinig tot niets uitmaken. Misschien hoop en al wat makkelijker inklapbaar worden.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Petrolhead
: Je hebt voor een gedeelte gelijk. Het idee is overigens niet origineel maar naar een voorbeeld op internet. (kan het zo snel niet vinden). Daar waren maar twee standen en dat waren geen tanden maar recht uitgestoken inkepingen. Door het zo te maken is de kracht rechtop de tand geworden en zou je er heel veel gewicht op kunnen zetten. Ik heb de tanden ook niet recht gemaakt maar uitgehold, niet superfraai, maar wel effectief zodat het wegschieten verdwenen is (zie foto). Wel zou ik een volgende keer wat verbeteringen aanbrengen. Zo heb ik de eerste tand moeten opofferen want ik kon het kleine U-stukje niet tegen het raam laten vallen want dan kan het niet draaien. Kortom daar zit een uitdaging, de tanden zou ik inderdaad anders maken maar niet andersom, want dat beschadigd het hout meer door het geringe raakvlak en als je de (scherpe) foto hieronder bekijkt dan had ik de pen-gat verbinding netter moeten maken, of afwerken.
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn heb ik een bouwtekening.
20161230_095834.jpg
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
image.jpg

Heb van restje hout, een stand gemaakt. Door de hoek te veranderen van de zaagsnede kies je voor de ideale hoek.

Als je de iPad ook vrticaal gebruikt, dan moet de achterzijde langer zodat hij niet kantelt

Gr.John
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.