Machine in UK bestellen

Pierken

Nieuw lid
6 dec 2016
5
0
Hey iedereen,
Ben op zoek naar een tafelzaag(je) om wat meer en preciezer dingen te gaan knutselen.
Heb hierbij mijn oog laten vallen op een blauwe bosch GTS 10 XC, welke ik dan wil integreren in een werkbank.. Nu kwam ik deze tegen op de site van axminster in de UK ( ik was daar trouwens de AW10BSB2 aan het bewonderen :) ) en bij prijsvergelijk met Belgische en Nederlandse websites, komt die GTS van over het water nog steeds voor ruim 250€ minder tot mij thuis..?!
Specs van de zaag lïjken me identiek(motorvermogen, 230V,..)
Zie ik hier nog verschillen of bijkomende kosten over het hoofd??
Iemand ervaring met deze zaag (of andere elektrische toestellen) van díe website?
Werken deze op het Belgische elektriciteitsnet zonder meer?

Wie trouwes ervaring heeft met de AW10BSB2, mag deze ook delen.. Ik vind er weinig over en in De Pinte hebben ze het model niet in de winkel staan..

Alvast bedankt!
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
De enige bijkomende kosten zijn de verzendkosten, verder geen bijkomende kosten. Door de lage koers van de pond is het inderdaad interessant om spullen in de UK te bestellen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
De stekker is ook anders dan hier, je kan daar verloopstekkers voor krijgen.
Anders de stekker vervangen maar misschien kun je dan problemen krijgen als je aanspraak moet maken op garantie?
Mvg,:).
 

MinivanDoom

Actieve deelnemer
8 mrt 2016
37
0
Je kan ze een mailtje sturen voor een prijsopgave. Waarschijnlijk is verzending ongeveer 30 pond. Verloopstekkertje erop en klaar is kees.

Die AW10BSB2 verzenden ze niet internationaal volgens de website. Niet gek, hij weegt bijna 200 kilo. Misschien dat je hiervoor alsnog een aanvraag kan doen maar ik denk dat je dan flink gaat lappen voor verzending.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
De Bosch is een fantastische machine. Ik heb hem al bijna 2 jaar en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem destijds in Duitsland gekocht omdat hij daar aanzienlijk goedkoper was dan hier. € 16 verzendkosten bij www.Rubart.de
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Het ligt volledig aan het gewicht. Bij een bepaald gewicht ging het bij mij naar 75 pond verzenden en werd duitsland (zelfde stekker als nl) ongeveer even duur. Dus bij svh24 http://www.svh24.de/ besteld. Maar in het buitenland bestellen is dus geen issue.

Als je direct problemen met machjne hebt is een dealer om de hoek natuurlijk handiger maar niet onoverkomelijk.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Wel grappig dat hij over die nieuwe stekker zegt dat hij keurig geaard is, om dan nadien de originele EU stekker te laten zien die dan geen aarding heeft. Lijkt mij straf dat er dan toch een aardingskabel zou zijn...
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Er is in de laatste 3 maanden iemand geweest die 'm ook in de UK besteld had voor ik meen 625 euro.
Hij was heel happy ermee dus kijk anders even de draadjes over zaagtafels van de laatste maanden na.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
In de UK is de vorm van de stekker verplicht, zodat je dan altijd de fase en de nul op de "juiste" plek hebt, omdat je de stekker er niet andersom in kan steken, echter de meeste handmachines zijn zoals dat heet dubbel geisoleerd en hoeven niet geaard te worden. Je kan ook zien dat die engelse stekker die erover heen zat geen metalen aardpin had maar een simpel stukje plastic.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
In de UK is de vorm van de stekker verplicht, zodat je dan altijd de fase en de nul op de "juiste" plek hebt, omdat je de stekker er niet andersom in kan steken, echter de meeste handmachines zijn zoals dat heet dubbel geisoleerd en hoeven niet geaard te worden. Je kan ook zien dat die engelse stekker die erover heen zat geen metalen aardpin had maar een simpel stukje plastic.
Sterker nog mocht er een kabel van een dubbel geisoleerd toestel kapot gaan dan is het niet toegestaan om bv de kabel in te korten en er een geaarde stekker op te zetten ook al hangt de aarde los.Ook het vervangen van de kabel door een 3 aderige kabel waarvan de aarde dan in het toestel los hangt is niet toegestaan.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Er is in de laatste 3 maanden iemand geweest die 'm ook in de UK besteld had voor ik meen 625 euro.
Hij was heel happy ermee dus kijk anders even de draadjes over zaagtafels van de laatste maanden na.

Afgelopen najaar heb ik 'm bij axminster gekocht. Erg tevreden over de zaag en de levering ging gewoon goed.... Ik gebruik trouwens gewoon verloopstekker van 'n paar euro
 

RichardvE

Actieve deelnemer
3 jul 2013
50
0
Boskoop
Er is in de laatste 3 maanden iemand geweest die 'm ook in de UK besteld had voor ik meen 625 euro.
Hij was heel happy ermee dus kijk anders even de draadjes over zaagtafels van de laatste maanden na.

Dat was ik (onder andere, denk)! Alles goed gegaan en ik ben dik tevreden. Alleen even bij Conrad een verloopstekker besteld voor een paar euro.
Net als loeffen hierboven dus.
 

Pierken

Nieuw lid
6 dec 2016
5
0
Wow , iedereen bedankt voor de reacties!

Die AW10BSB2 wordt door Axminster wel naar BE verzonden, dacht gelezen te hebben voor 130€..
Een handelaar hier in de buurt verkoopt ze echter voor een prijs die gelijk uitkomt, echter zonder eigen voorraad en dus ook voorlopig niet te bezichtigen:
http://www.capellemanmachines.be/index.htm
De Bosch is praktisch gezien misschien meer mn ding aangezien ik er bij degelijk weer makkelijk buiten in het zonnetje mee kan knutselen.. En voor het prijsverschil heb ik al direct een mooie cent voor een volgende aankoop ( bandzaag, vlak- en vandiktebankje..)
De Bosch is idd al n pak goedkoper op de Duitse sites maar de UK doet het momenteel goedkoopst..

Had nu wel gelezen over de Bosch dat de mitre gauge niet veel voorstelt (zwak kunststof, veel speling op geleiderrail in T-track)
Is dit werkelijk zo of werkt die mitre gauge toch gewoon goed?
Axminster heeft deze namelijk..:
http://www.axminster.co.uk/ujk-technology-precision-mitre-gauge-fence-501281
en door de mooie prijs zou die er wel nog bij kunnen.. :)
Die verloopstekker is een goede tip, lijkt me idd ook de veiligste en makkelijkste oplossing ifv garantiebehoud..
 
Laatst bewerkt:

RichardvE

Actieve deelnemer
3 jul 2013
50
0
Boskoop
Had nu wel gelezen over de Bosch dat de mitre gauge niet veel voorstelt (zwak kunststof, veel speling op geleiderrail in T-track)
Is dit werkelijk zo of werkt die mitre gauge toch gewoon goed?
Axminster heeft deze namelijk..:
http://www.axminster.co.uk/ujk-technology-precision-mitre-gauge-fence-501281
en door de mooie prijs zou die er wel nog bij kunnen.. :)

Die van Bosch in niet mega precies inderdaad maar voor mij prima. Denk niet dat ik het verschil zou merken in het eindproduct.
Het is hooguit wat meer gedoe om hem afgesteld te krijgen.
Kan me wel voorstellen dat je iets beters wil, maar dan vraag ik me toch af hoe je zeker weet dat die geen speling op de T-track heeft?
 

Pierken

Nieuw lid
6 dec 2016
5
0
Het is hooguit wat meer gedoe om hem afgesteld te krijgen.

Bij het zagen van 2x 45° om een 90° hoek te maken voor bvb een kader oid is het toch al snel te zien wanneer er speling op zit.
Kan je de geleider dan bijstellen om hem beter passend te maken dmv stelschroefjes ofzo?
Dan moet dat idd wel te doen zijn..
Zou iemand die reeds de gts 10 xc in zijn bezit heeft, me de breedte en diepte vd T-track kunnen opgeven?
Kwam hier elders op het forum tegen dat die niet de "standaard" afmetingen (19 breed x 9,5mm diep) heeft..
Dan is de kans dat een aftermarket geleider past sowieso toch al heel klein!
 

Jensioo

Actieve deelnemer
1 mei 2015
76
2
Ik heb ook via Axminster de bosch gts xc besteld, dit afgelopen zomer, sinds augustus staat hij bij mij in de schuur. Helaas nog niet veel kunne gebruiken maar hij bevalt mij erg goed! Ik heb er ook omgerekend 640 voor betaald inclusief verzenden. Inderdaad een verloopstekker halen en de stekker is ook geen probleem meer. Axminster heeft mij ook een extra zaagblad gestuurd (60 tanden) dit omdat er een deukje onder in het aluminium zat.

sindsdien nog aardig wat geld overgemaakt aan onze Britse buren. Bevalt mij goed tot op heden, de pond scheelt echt veel geld.
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
De GTS XC is zeker geen apparaat wat uitblinkt in tiende van millimeters, maar hij voldoet voor mij prima. Alle waar naar zijn geld. Voor verstekzagen gebruik ik liever de afkortzaag, dit werkt vele malen makkelijker dan het schuiven over een zaagtafel. Gebruik dus nooit de mitre gauge.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je een tafel zoekt met een hele fijne geleider qua afstellen bekijk dan ook even een deWalt voor je de Bosch bestelt.
Die heeft een rack en pinion afstelling, dat werkt heel goed en precies.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.