HBM 12" vlak en vandikte bank

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Vandaag, uurtje of drie geleden heb ik mijn HBM vlak en van diktebank (12") mogen (ophalen) ontvangen van de transporteur. De chaffuur durfde de straat niet in, dus moest ik met de auto de doos ophalen. Doos paste helaas niet in mijn auto waardoor we op straat het pakket vast uit de doos, plastic hebben we om de machine gelaten . Tot zo ver geen probleem, alle onderdelen waren/zijn aanwezig volgens de instructie.

Nu komt het volgende;
Het lijkt erop alsof het apparaat al eens gebruikt is, de geleiderail is aan de binnenkant onderhevig aan slijtage en ik krijg op geen enkele manier de geleider op 90 graden tegen de bank aan. Bij het vastzetten van de stelknop zie je de geleiderail verschuiven. Met behulp van winkelhaken en de geleiderail 90graden zetten lukt maar bij het vastdraaien verspringt de hele boel. In de video hoor je en zie je de geleiderail omhoog komen bij vastdraaien.
De werkbank en geleiderail lijken daarbij ook licht beschadigd te zijn, krasjes en butsen zijn zichtbaar.

Ik heb zelf geprobeerd diverse schroeven aan de geleiderail opnieuw aan te draaien in te hoop dat dit effect had op de bediening, helaas zonder succes.
Na een paar uur stoeien maar gestopt,
Inmiddels HBM gevraagd hoe of wat,
iemand ervaring met dit product?

Met behulp van mijn telefoon heb ik video’s en foto’s gemaakt van het apparaat. De videos zijn wat groot om te versturen, vandaar dat ik deze op youtube heb geplaatst.
https://www.youtube.com/watch?v=ZGA_EC2RHK4&feature=youtu.be

Traveler
 

Bijlagen

  • 20161221_111351.jpg
    20161221_111351.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 511
  • 20161221_111231.jpg
    20161221_111231.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 502
  • 20161221_111154.jpg
    20161221_111154.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 503
  • 20161221_111138.jpg
    20161221_111138.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 497
  • 20161221_111130.jpg
    20161221_111130.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 498
  • 20161221_111640.jpg
    20161221_111640.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 497
  • voor vastdraaien.jpg
    voor vastdraaien.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 503
  • na vastdraaien.jpg
    na vastdraaien.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 497

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
pfff, wat ben ik blij zeg dat ik op het laatste moment de bestelling heb geannuleerd. er staan meerdere draadjes op dit forum over de kwaliteit van HBM en dan de vlak vandiktebank HBM 10"en 12"specifiek waarin de discutabele kwaliteit van HBM duidelijk wordt getoon en aangegeven.

Tip, stuur hem terug en vraag je geld terug, officieel heb je een termijn waarin je zonder opgaaf van reden het product mag retourneren en je geld terug vragen.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Servicecenter heeft aangeboden om een nieuwe geleider op te sturen en een 100 euro kadobon te geven. (dit nadat ik aangegeven heb het retourrecht te willen gebruiken) uiteraard mag ik het product morgen ook terug brengen. (versturen is mij wat te duur).

Wat zouden jullie doen?
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Servicecenter heeft aangeboden om een nieuwe geleider op te sturen en een 100 euro kadobon te geven. (dit nadat ik aangegeven heb het retourrecht te willen gebruiken) uiteraard mag ik het product morgen ook terug brengen. (versturen is mij wat te duur).

Wat zouden jullie doen?

hoe aantrekkelijk het ook klinkt, zoek eerst even de huidige draadjes, lees ze allemaal even door en maak dan je beslissing.
Ik zou hem directe terug sturen, dit is het begin, je het het apparaat nog geen dag en hebt er al flinke problemen mee, wie weet wat de toekomst brengt. ook al krijg je nu een nieuwe geleider en 100 euro korting, voor hetzelfde geld (figuurlijk bedoeld) kom je nog meer problemen tegen en zet je hem na een jaar (zoals meerdere hier hebben gedaan) uit grote frustratie op marktplaats en draai je flink verlies.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Terugbrengen en nooit geen HBM meer, een bedrijf dat al niet telefonisch bereikbaar is....
Ik durf je haast te garanderen dat dit geen verrassing is voor ze, die weten echt wel dat die machine al eens retour geweest is, anders zwaaien ze ook niet zo gauw met een 100 euro bon (hoe komenze anders van een kromme machine af)

Typisch HBM
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Terugbrengen en nooit geen HBM meer, een bedrijf dat al niet telefonisch bereikbaar is....
Ik durf je haast te garanderen dat dit geen verrassing is voor ze, die weten echt wel dat die machine al eens retour geweest is, anders zwaaien ze ook niet zo gauw met een 100 euro bon (hoe komenze anders van een kromme machine af)

Typisch HBM

Tsja. Ik had toevallig het telefoonnummer toen zij mij belde om te vragen of ze vandaag konden laten leveren, dat belde ik terug.
De meneer die ik aan de lijn kreeg had een kleine glimlach toen ik tegen hem zei "en wat nu" kon je in zijn stem horen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Traveler: Misschien handig als je dat telefoonnummer hier publiceert.
Dan wordt HBM wel telefonisch bereikbaar voor alle gefrustreerde (ex)klanten.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Ik vind een scheppach hm1 of 2 een uitstekende vervanger.
Dat heb ik ook gedaan, van een HBM 10 naar een scheppach hm1.
Deze moest nog wel wat opgeknapt worden, maar dan weet je wel precies hoe je machine in elkaar zit.
 
P

Pel

Guest
Als je gereedschap en machines bij HBM koopt dan weet je dat het kwalitatief nou niet top en van het het beste is, wel vind ik dat als ze een product afleveren dat het product dan ook tip top in orde moet zijn, dus gloed nieuw! Dit is geen manier van zaken doen van HBM, ze hopen natuurlijk dat diegene die het ondeugdelijk bij elkaar geraapt product krijgt, het er bij laat zitten, dan zijn ze meteen verlost van hun rommel. Want zo te zien is de machine al eens verkocht geweest, en retour gekomen, maar dan verkopen ze hem gewoon weer naar het volgende slachtoffer. Geen reclame voor het bedrijf, ze zouden zich toch eens achter hun oren moeten krabben, maar ja van de andere kant ze zijn goedkoop, en er wordt door de consument toch naar de centjes gekeken, dus ze merken het schijnbaar niet aan hun verkoop cijfers?

Groet Pel.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Tsja, ik kan niet 100% garanderen dat het apparaat reeds gebruikt is. Er zat in ieder geval schade op de plaat.
Het hoeft van mij ook niet tot op de 1/100000 nauwkeurig te zijn maar dater ruim 2-3 MM speling in voor/achter zit vindt ik wel erg veel. Wat de prijs dan ook is.
Dat ik het product niet haaks kreeg vindt ik dan ook erg jammer.
Het feit dat de machine licht beschadigd was, was voor mij wel de reden om het product te retourneren.

Ik vraag mij af hoe ik morgen ontvangen wordt. De mail conversatie was in ieder geval vriendelijk en snel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.