Verkoopbalie in 30mm MDF

MrJens

Actieve deelnemer
19 nov 2012
27
0
Hoi,

Ik heb nog foto's terug gevonden op een externe harde schijf :)

In deze post gaat het over het maken van een verkoopbalie die in de winkel van mijn schoonvader geplaatst werd. Dit moest toen snel gaan omdat hij een deadline had gesteld om de winkel te openen.

De balie is opgebouwd in Lichtgewicht MDF van 30mm dik. De verbindingen zijn in verstek gemaakt, deze zijn verlijmd en genageld.

Eerst is er een ontwerp gemaakt waarmee er rekening werd gehouden om zo weinig mogelijk afval te hebben.

1 omtrek.jpg

De meeste verbindingen zijn in verstek gemaakt maar de verbindingen van de werkbladen zijn kops verlijmd met lamello's.

2 verbinden bovenblad.jpg

Overschot werd gebruikt om de werkbladen te ondersteunen.

3 bovenblad.jpg

4 steunen.jpg

5 werkblad.jpg

Op vraag werd er ook nog een smal schap voorzien om documenten en dergelijke uit het zicht op te bergen.

6 opbergschap.jpg

De scherpe kanten werden afgerond.

7 afronden.jpg

Voegen opgevuld en vlak geschuurd.

9 opvoegen.jpg 8 opvoegen.jpg

Ook de kopse kanten van de MDF plaat werden gevoegd om problemen met het schilderen te vermijden.

10 opvoegen.jpg

Nagelgaatjes werden ook opgevoegd en vlak geschuurd.

11 geschuurd.jpg

Na het verplaatsen van de balie naar de winkel is deze ter plaatse geschilderd.

12 geschilderd.jpg
13 geschilderd.jpg

Met nog enkele restjes kon ik nog een paar vitrine staanders maken, er is dus iet veel verloren gegaan :D

14 restjes.jpg

Groeten

Jens
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Knap! En inderdaad, als het snel moet gaan is MDF wel een geschikt materiaal. Tegenwoordig zie je in veel winkels toonbanken van geborsteld hout. Je zou later nog een upgrade kunnen doen door er een massief blad op te monteren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Henk ik kon vandaag de werbladen ophalen. Dus morgen moet de balie bijna af zijn.. alhoewel ik krijg ook nog 7 duizend kilo vuurwerk binnen. Zal mijn slaafjes goed aansporen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.