Welke lamellenfrees ?

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
Beste mensen,

ik heb (voorlopig voor een eenmalig) project een lamellenfrees nodig. Nu kan ik voor een leuk prijsje (die winkel is aan het opruimen) een De Walt DW682K kopen. Is dit een fatsoenlijke machine ? Het gaat om verbindingen te maken in populierentriplex, werkt deze redelijk zuiver ? Ik begrijp dat een machine van circa 700 beter werkt, maar kan deze De Walt momenteel kopen voor 229 incl.btw.
 
Laatst bewerkt:

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb deze machine in bruikleen van mijn vroegere buurman.
Machine werkt zeer goed, zuivere snedes.
Ik kan helaas niet vergelijken met andere machines :)
Een echte lamello zou beter werken, maar deze machine doet ook waar hij voor gemaakt is :)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Pas geleden was deze vraag nog op het forum.
Ik heb een deWalt en die doet het goed.
Ik gebruik 'm voor het meubelmaken en da's toch wel iets waar wat precisie aan te pas komt.
DeWalt of Makita; ze kennen allemaal een zekere speling, hoe klein ook.
Maar als je voor je ermee begint een paar proefrondjes draait zodat je de ins en out kent van het apparaat dan kan je er goed mee werken.
De Zwitserse Lamello is de top natuurlijk maar ook wel aan de prijs.
 

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
Zojuist De Walt bestelt, wordt woensdag afgeleverd. :D
Echter moet ik de lamellen elders zien te vinden, klusje voor morgen.
Maar kan iemand mij vertellen van de maten zijn van de 0,10 en 20 ?
 

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
Bij praxis gamma ect hebben ze sowieso wel lamellen liggen, heb ze zelf bij toolstation besteld, zak 200 stuks, gratis verzending
 

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
Ik moet meer bij toolnation bestellen, zal echter pas in januari zijn, ik betaal voor een verzending minimaal 50 euro (Roemenie). :confused:
Dus ik moet het hier vinden, gaat wel lukken, ben alleen benieuwd naar de afmetingen, zodat ik weet welke ik moet bestellen.
 

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
Heren, bedankt.
gezien de prijs zorg ik dat ik ook maatje 0 en 10 wat op voorraad heb (je weet het nooit) en maat 20 zal ik direct voldoende van bestellen.
Heb intussen al diverse sites hier gevonden die dit spul verkopen, hier wordt het echter "biscuits" genoemd :confused:
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Lamello's zijn gemaakt van geperst beukenhout of naaldhout. Als je een foto hebt dan kunnen we beoordelen of dat de goede zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.