PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke lamellenfrees ?

Gerard Exis
13-12-16, 21:08
Beste mensen,

ik heb (voorlopig voor een eenmalig) project een lamellenfrees nodig. Nu kan ik voor een leuk prijsje (die winkel is aan het opruimen) een De Walt DW682K kopen. Is dit een fatsoenlijke machine ? Het gaat om verbindingen te maken in populierentriplex, werkt deze redelijk zuiver ? Ik begrijp dat een machine van circa 700 beter werkt, maar kan deze De Walt momenteel kopen voor 229 incl.btw.

Den Deze
13-12-16, 21:21
Ik heb deze machine in bruikleen van mijn vroegere buurman.
Machine werkt zeer goed, zuivere snedes.
Ik kan helaas niet vergelijken met andere machines :)
Een echte lamello zou beter werken, maar deze machine doet ook waar hij voor gemaakt is :)

willem1958
14-12-16, 11:46
Pas geleden was deze vraag nog op het forum.
Ik heb een deWalt en die doet het goed.
Ik gebruik 'm voor het meubelmaken en da's toch wel iets waar wat precisie aan te pas komt.
DeWalt of Makita; ze kennen allemaal een zekere speling, hoe klein ook.
Maar als je voor je ermee begint een paar proefrondjes draait zodat je de ins en out kent van het apparaat dan kan je er goed mee werken.
De Zwitserse Lamello is de top natuurlijk maar ook wel aan de prijs.

Gerard Exis
14-12-16, 16:53
Zojuist De Walt bestelt, wordt woensdag afgeleverd. :D
Echter moet ik de lamellen elders zien te vinden, klusje voor morgen.
Maar kan iemand mij vertellen van de maten zijn van de 0,10 en 20 ?

karlz94
14-12-16, 17:18
Bij praxis gamma ect hebben ze sowieso wel lamellen liggen, heb ze zelf bij toolstation besteld, zak 200 stuks, gratis verzending

Gerard Exis
14-12-16, 17:23
Ik moet meer bij toolnation bestellen, zal echter pas in januari zijn, ik betaal voor een verzending minimaal 50 euro (Roemenie). :confused:
Dus ik moet het hier vinden, gaat wel lukken, ben alleen benieuwd naar de afmetingen, zodat ik weet welke ik moet bestellen.

bobmartin
14-12-16, 17:43
Normale maat is 20.
Die hebben ze ook in Roemenie.
Blader eens het boek van de uitvinder van de machine door.
Op pagina 46 vind je de afmetingen van de lamellen.

http://www.lamello.com/fileadmin/user_upload/mediacenter/0%20Katalog/Lamello_Cataloog_NL.pdf

Den Deze
14-12-16, 17:43
Ik gebruik eigenlijk alleen de 20, icm 18mm plaatmateriaal :)

Gerard Exis
14-12-16, 17:50
Heren, bedankt.
gezien de prijs zorg ik dat ik ook maatje 0 en 10 wat op voorraad heb (je weet het nooit) en maat 20 zal ik direct voldoende van bestellen.
Heb intussen al diverse sites hier gevonden die dit spul verkopen, hier wordt het echter "biscuits" genoemd :confused:

Gerard Exis
14-12-16, 19:28
Kom hier diverse lamello's tegen die gemaakt zijn van geperst vezel (spaanplaat) ??? dat zijn toch niet de lamello's die ik moet gebruiken ?

jefmen
18-12-16, 21:08
Lamello's zijn gemaakt van geperst beukenhout of naaldhout. Als je een foto hebt dan kunnen we beoordelen of dat de goede zijn.

Gerard Exis
18-12-16, 21:10
Bedankt voor je reactie, ben intussen al achter adressen gekomen waar ik de originelen kan bestellen (wat dus ook al gedaan is).