Makita reciprozaag 18V

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ik ben voornemens om een Makita reciprozaag 18V aan te schaffen. Bij mijn speurtocht op internet loop ik tegen het gegeven van de stroke- of slaglengte aan. Deze varieert van 13 tot 32 mm. Hoe groter de slag lengte hoe groter de zaagcapaciteit. Iemand ervaring met deze machines? Wat is aan te raden?
 
Laatst bewerkt:

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Ik weet niet wat je van plan bent om te gaan zagen, maar je kunt ook gewoon lange en korte zaagjes in je machine gebruiken. Wij hebben veelal Hitachi's in het gebruik en een enkeling een Panasonic, maar deze zijn wel wat duurder als de Hitachi. Fijne machines maar niet voor alles geschikt op accu.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ik heb een Makita 18V decoupeerzaag met een 3.0 Ah accu. Die heb je echt nodig omdat de machine best wat accuvermogen gebruikt. Met een 1,5 Ah accu ben je bijvoorbeeld zo uitgezaagd. Daar de reciprozaag gebruikt gaat worden bij in de regel wat zwaarder zaagwerk denk ik dat een accumachine tekort zal komen. Het gaat dus een 220 V reciprozaag worden.
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
in mijn job gebruik ik de accu zaag vaak om oude garagepoorten uit te breken , metalen profielen , soms een houten poort of buizen doorzagen .
dikke takken zijn ook geen probleem mits gebruik van een aangepast zaagblad
gaat perfect met met deze machine met 3ah accu ( het is al een oudere machine en er passen enkel 3ah accu's op)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.