Multitool accessoires: diamant vs carbide?

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Beste lezers,

Op dit moment ben ik op zoek naar accessoires voor mij Bosch GOP 55-36.
Ik moet een hoeveelheid beton-achtig materiaal ruw in vorm slijpen.
Nu kan ik hiervoor een diamant of een carbide hulpstuk gebruiken zoals deze:

230625.jpg

Of deze
230552.jpg


Wat zijn jullie ervaringen met diamant of carbide? Ik lees het graag.

Groeten,

Martin
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Zo'n blaadje is prima als je een tegeltje moet vervangen. Je kan er makkelijk dunne voegen mee verwijderen of hoekjes waar je met een slijptol niet goed bij kan. Verder zijn ze schreeuwend duur en slijten erg snel. Voor beton of andere harde materialen zoals granito gres, gebruik een slijptol met een goed diamandblad.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Hoi Chevy66,

Dank voor de feedback. Ik ga het op een andere manier proberen.

Gister op MP een beest van een bandschuurmachine gescoord. Bij dit exemplaar staat de voorste rol redelijk vrij van de beschermkap en kan ik met een beetje mazzel tot in de afgeronde hoek komen waar ik moet zijn.
Ben namelijk bezig om de granito vloer in de hal te renoveren. De vorige bewoners vonden het nl een goed idee om de ronde overgang tussen vloer en plint kapot te hakken zodat er tegels overheen gelegd konden worden. De laatste twee weken ben ik bezig geweest met schoonmaken en het vullen van de holte. Nu moet er flink geschuurd worden. Ik was eerst van plan om met een multitool het grove werk te doen en dan met de hand de rest. Dit om de hoeveelheid stof binnen de perken te houden. Dit gaat helaas veel te veel tijd kosten. Nu maar in 1 keer veel stof maken en dan goed schoonmaken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Je kan in mijn ervaring restauratiewerk aan granitovloeren het beste uitbesteden aan een granitobedrijf. Die hebben de gereedschappen om een vloer er weer als nieuw uit te laten zien. Deze bedrijven slijpen alles nat zodat niet je hele huis vol met stof zit. Het lijkt in eerste instantie duur, maar om het echt mooi te krijgen, kost veel arbeidstijd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.