openhaardhout ontdekkingen

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Tijdens het werk kwam ik in het pittoreske Veere en zag ik daar dat de aanlegsteigers werden vernieuwd. Normaal zou ik hier zo aan voorbij gereden zijn maar sinds ik aan het houtdraaien ben niet dus.
Een kort gesprekje met een van de werknemers leverde een paar prachtige stukken hout op.
Restsrukken van vermoedelijk Azobé werden ingeladen en later achterop t fietske geladen. Blij met mijn fatbike die weinig moeite had met zo'n lading van circa 50kg.

Een stuk balk vierkant gezaagd en opgespannen.
IMG_8068.jpg

Al draaiende kreeg ik een vorm in gedachten
IMG_8069.jpg
Bijna alles met mijn enige hss bowl gouge gedraaid omdat mijn Nooitgedacht beitels nooit gedacht hadden zulk hout te ontmoeten.

IMG_8072.jpg
Het begin is er
IMG_8073.jpg
De binnenzijde begint al aardig te lijken alleen was ik het slijpen nu wel even beu
IMG_8075.jpg
Nog een kiekje van de onafgewerkte onderzijde.
Eerst nog een cole jaw maken om deze af te werken.

Verder nog van een 3jaar geleden geknotte wilg een tak gevonden in de tuin en daar een boompje uit gedraaid. Zit wat slaap in

IMG_8080.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_8076.jpg
    IMG_8076.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 220

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Je bent goed bezig aan het experimenteren.
Doe zo verder.

Dank je
ik vind het heerlijk om te expirimenteren en me nieuwe technieken aan te leren. Lang leve YouTube voor wat dat betreft.
Ook blijf ik mijn ogen openhouden als ik ergens hout zie liggen of hoor vellen ;)
binnenkort een insideout proberen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.