Advies voor een terrasoverkapping

Scheers

Nieuw lid
8 dec 2016
3
0
Goedemiddag allemaal,

Kunnen jullie eventueel advies geven over het volgende:
Ik wil een terrasoverkapping gaan maken.
830cm breed en de 3 staanders komen op een afstand van de muur van 450cm. Aan 3 kanten komt ook nog een overstek (bakgoot) van ongeveer 50cm.
De staanders wil ik van gelamineerd vuren hebben (18x18) maar nu ben ik benieuwd welke maat liggers ik nodig heb en of een muurbalk aan een gemetselde muur genoeg is of dat deze ook nog op staanders moet komen. Er komt ook een plafond in dus de liggers kunnen wat mij betreft gewoon vuren zijn.
Er komen underlayment platen (18mm) op en daarnaast nog 2 lichtstraten van 300x240 en glas 44.2 of 55.2. De lichtstraten worden uitgevoerd in (opstand 70x170 en schoren van 70x120). Verder komt er nog isolatie en EPDM op. Het is de bedoeling dat er ook aan beide kanten wanden komen en dat er uiteindelijk een keer een glazen schuifwand aan de voorzijde komt.

Hopelijk is bovenstaande een te begrijpen en kunnen jullie mij van advies voorzien vwb de minimaal te gebruiken maat balken.

Alvast bedankt.
 

Scheers

Nieuw lid
8 dec 2016
3
0
balken dak1.jpg
Zoiets moet het dus worden. Dit is dan zonder de overstek. De afstand tussen de liggers is zomaar wat gegokt maar daar zoek ik dus advies voor.

Is dit voldoende?
 

Scheers

Nieuw lid
8 dec 2016
3
0
Ok, bedankt. Ik ben al wat verder met de minimale afmetingen van de liggers.
Je geeft aan dat douglas duurzamer is maar het is de bedoeling dat de staanders uiteindelijk wit worden geschilderd. Is douglas ook goed te schilderen of is dat vergelijkbaar met vuren?

Alvast bedankt.
 

Sputnik

Nieuw lid
24 feb 2016
5
0
Hallo Scheers,

Heb je toevallig ook een Sketchup tekening van de lichtstraten in het dak beschikbaar? Ik ben van plan exact hetzelfde te maken namelijk, maar heb een vracht onduidelijkheden met het oog op waterdichtheid. Wel weet ik dat ik de lichtstraten van hardhout ga maken. Hoor het graag!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.