wat voor soort hout?

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Hallo allen,

Vandaag hoorde ik dat ze achter bij ons wat bomen aan het kappen waren, dus ik snel met de hondjes een blokje om uiteraard.
Ik toch maar de stoute schoenen aan gedaan en erop gestapt om te vragen of ik mogelijk eens stukje mocht hebben. Nou van de mannen wel als ik het maar direct mee nam :rolleyes: dus dan weet je genoeg haha..

Maarja, direct... Wat zou het grootste stuk zijn wat ik op kan tillen en 80m mee naar huis kan lopen:D, dat werd +/- 60cm lang en een diameter van 40cm.
De boom was gok ik 13m hoog, bij de voet wel 1,5m breed en is minimaal 25jaar oud, dit deel komt denk ik van ongeveer 7m hoog.

Kunnen jullie vertellen welke soort het is?

DSC_0393.jpg
DSC_0394.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
179
's-Hertogenbosch
Dankjewel voor de reactie, de bast lijkt er enorm veel op.

Ik heb de kopse kanten maar direct met houtlijm ingesmeerd en nu een tijdje wachten:p
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dankjewel voor de reactie, de bast lijkt er enorm veel op.

Ik heb de kopse kanten maar direct met houtlijm ingesmeerd en nu een tijdje wachten:p

Je kan beter niet een tijdje wachten Bart, dat hout gaat barsten en krijgt vuile vlekken en strepen, zaag of draai het nu, en het kan dan veel vlugger drogen zonder te barsten, alhoewel Populier niet zo gauw gaat barsten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.