Precisie stalen/aluminium driehoek?

SSassen

Nieuw lid
1 nov 2016
20
1
Ik ben op zoek naar een stalen/aluminium driehoek met afmetingen vanaf pakweg 300x300 tot 450x450mm, bij voorkeur met een onderverdeling in millimeters. Ik heb wel een firma gevonden in de VS die zoiets levert, echter in Nederland (of Europa) kan ik deze, of iets vergelijkbaars, niet vinden?

Iemand wellicht suggesties waar ik terecht kan voor onderstaande, of een vergelijkbare, precisie driehoek?

http://www.woodpeck.com/pct.html
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Dat is een 'one time tool' van Woodpeckers.
Knap als je die nog vind!
Mag je mij ook tippen.
Ik snap die hele policy niet van dat bedrijf.
Dat ding was in no time uitverkocht en is nog niet nagemaakt, dus nog een keer uitbrengen.
 

SSassen

Nieuw lid
1 nov 2016
20
1
Ik snap die hele policy niet van dat bedrijf.
Dat ding was in no time uitverkocht en is nog niet nagemaakt, dus nog een keer uitbrengen.

Daar ben ik mij inmiddels ook over aan 't verbazen, want ze zijn inderdaad overal waar ik navraag doe uitverkocht. Lijkt mij dus een succesvol product waar je als commerciëel bedrijf in dat geval toch zorgt voor een constante voorraad?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als je nog geinteresseerd blijft, kan je dat artikel aanklikken en dan de mail invullen. Heb ik ook gedaan.
 

SSassen

Nieuw lid
1 nov 2016
20
1
Ik heb zojuist een email ontvangen van Gereedschappro.nl, de 300/450mm Precision Triangle met metrische verdeling, alsook de 450mm los, zijn medio December leverbaar, echter reserveren is wel een must als je een set of een losse 450mm wilt bemachtigen.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Dat vindt ik echt bizar duur voor een stukje aluminium. Als je een beetje kan tekenen met autocad kan je dit heel eenvoudig tekenen en met cnc uit laten snijden/frezen voor een fractie van de prijs.
 

SSassen

Nieuw lid
1 nov 2016
20
1
Dat vindt ik echt bizar duur voor een stukje aluminium. Als je een beetje kan tekenen met autocad kan je dit heel eenvoudig tekenen en met cnc uit laten snijden/frezen voor een fractie van de prijs.

Regel het en laat ons weten wat het kosten moet, volgens mij vind je dan gretig aftrek op 't forum want het is een handig stuk gereedschap.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
bij 1:1 koers een markup van 75%:)
En als je het vergelijkt met de prijs van die speedsquare, is ook de Amerikaanse prijs beetje over the top, zelfs als hij rood geanodiseerd is.

Is wel een mooi en handig stuk gereedschap, welke je ook neemt. Ik ben de schaalverdeling van mijn winkelhaak kwijt ;)
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Dat vindt ik echt bizar duur voor een stukje aluminium. Als je een beetje kan tekenen met autocad kan je dit heel eenvoudig tekenen en met cnc uit laten snijden/frezen voor een fractie van de prijs.

Het magische woord is nauwkeurigheid. Als het allemaal niet heel precies hoeft, 50-100um dan kan je zelf best wat maken. maar als je naar de din875 kijkt dan is het toch andere koek.Dan zit je wel in een andere order van machinerie.
 

SSassen

Nieuw lid
1 nov 2016
20
1
Het magische woord is nauwkeurigheid. Als het allemaal niet heel precies hoeft, 50-100um dan kan je zelf best wat maken. maar als je naar de din875 kijkt dan is het toch andere koek.Dan zit je wel in een andere order van machinerie.

En daar betaal je dan ook voor, even een driehoek op de CNC uitfrezen is natuurlijk geen sinecure, daar een ordentelijke schaalverdeling op zetten die exact is op beide kanten en over de volle lengte is een heel stuk lastiger.
 

cverkooyen

Actieve deelnemer
25 okt 2015
131
0
Ik heb een opzetje gemaakt van een 450mm driehoek met los te nemen strip. Als dit serieus word dan kan ik nog de juiste maaktekeningen maken. Zou iemand hiervan prijzen kunnen opvragen?

1.jpg2.jpg
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Het magische woord is nauwkeurigheid. Als het allemaal niet heel precies hoeft, 50-100um dan kan je zelf best wat maken. maar als je naar de din875 kijkt dan is het toch andere koek.Dan zit je wel in een andere order van machinerie.

+1 (ofzoiets)

Die WoodPecker dingen zijn heel duur, maar is (gedeeltelijk) ook wel een reden voor. Even een driehoekje uit een plaat aluminium met de CNC laten frezen is niet hetzelfde. Over de markeringen ga ik dan nog niet beginnen.

Je kan zo'n precisie instrument niet vergelijken met bv. de geleiderail aanslag die Nico heeft laten maken. Het is niets voor niets dat je die ook nog steeds met een winkelhaak moet haaks zetten, en niet gewoon de gaten gebruikt. Voor zulke toleranties is een gewone CNC freesbank niet precies genoeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.