PDA

Bekijk Volledige Versie : open dag bij dehoutdraaierij.nl

dehoutdraaierij
05-12-16, 21:39
Beste mensen,

De datum is weer geprikt. Tweede paasdag 2017 hebben we weer een open dag hier in Nieuw Wehl. Wat we allemaal precies gaan doen zal ik jullie de komende tijd over informeren. In ieder geval kan ik al melden dat we het wat groter opzetten dan vorig jaar. Toen was het eigenlijk iets te druk in de werkplaats. Daarom komen er nu meer demonstraties, verspreid over meer ruimte. En natuurlijk is er weer koffie en thee voor iedereen.

En omdat je bij zo'n bericht altijd een foto moet zetten, een foto:

56060

Toxiq
05-12-16, 22:45
Gezien het feit dat de sint zijn werk had gedaan had ik eigenlijk een kerstboom vol met krullen verwacht, weer een beetje jammer...

MAAR, hey leuk die open dag, gaat weer geld kosten vrees ik, ik ben iig van de partij
Heb je ook koekjes bij de koffie/thee ? ;)

rjmulder
06-12-16, 08:36
2e paasdag staat bij mij ineens een activiteit in de agenda :cool:

BeRo
06-12-16, 21:26
Best Ronald,

Nou moet je niet een oude foto van een werkplaats, die niet de jouwe is plaatsen. Volgens omstanders werd je betaald per kubieke meter spaanders.
Overigens was het wel een geweldige happening toen.

Met hartelijke groeten,

Bert Rosbach.

Nico Oosthoek
06-12-16, 22:05
Het is een eindje rijden maar ik heb het genoteerd.
Nieuwsgierig naar je onderkomen/werkplaats

dehoutdraaierij
06-12-16, 23:30
Best Ronald,

Nou moet je niet een oude foto van een werkplaats, die niet de jouwe is plaatsen. Volgens omstanders werd je betaald per kubieke meter spaanders.
Overigens was het wel een geweldige happening toen.

Met hartelijke groeten,

Bert Rosbach.

Dat klopt! de foto is van Bad Fallingbostel. Het Duitse forumtreffen 2015. Ik kijk nu al uit naar die van 2017 in Olbernhau!

sirjacobsd
08-12-16, 17:50
Vorig jaar heb ik meer dan 300 km heen gereden naar Wehl om daarna weer meer dan 300 km terug te rijden, maar ik kom zeker weer af Ronald.

Toxiq
08-12-16, 21:51
Kan je niet beter eerst aankomen :-) anders rij je 600 km voor niets ;-)

Pel
08-12-16, 22:23
Ik ga er toch maar vanuit dat Didier na 300 km. even is uitgestapt voor hij de andere 300 km. heeft gereden, of wat denk jij Toxiq?:D

Groet Pel.

Toxiq
08-12-16, 22:26
Ik weet niet, af....aan ? verwarrend ;-)
En jij dan Pel, kom je ook ?

Pel
08-12-16, 22:36
Kan ik helaas nog niet zeggen Toxiq, ligt eraan hoe het t.z.t. met mijn gezondheid is gesteld, maar als het enigszins mogelijk is dan zal ik proberen er te zijn?

Groet Pel.

Toxiq
08-12-16, 22:54
Ah mooi, kan ik eindelijk de man achter vele berichten eens ontmoeten

Hoe herkennen we je, rode roos ? :-)

Pel
08-12-16, 23:06
Vier wielen twee van 7 inch voor, en twee 24 x 1/8 achter;)

Groet Pel.

dehoutdraaierij
08-12-16, 23:44
Vier wielen twee van 7 inch voor, en twee 24 x 1/8 achter;)

Groet Pel.

Is dat de off the road versie? :-)
Ik ben ook wel benieuwd Pel! Zou t leuk vinden om je te ontmoeten!

Paul_800
09-12-16, 00:17
hmm... dat is vanuit nijmegen schijnbaar maar 35 minuutjes rijden. lijkt me wel erg leuk!

dehoutdraaierij
17-12-16, 23:24
Op de open dag komt in ieder geval een grote mobiele zaag te staan! De altijd goed gehumeurde Toon van Loon uit het Brabantse Zeeland heeft een beest van een machine. (http://mobielezagerij.nl) Volgens mij doet ie boompjes tot 90 cm... Neem zelf oordopjes mee! :-)

56645

En ik ben erg blij dat de Zwolse bebaarde houtfreak ook weer van de partij is!

MasaveHout
18-12-16, 09:25
Hahahaha.... uhmmm....ja....klopt inderdaad !! En hij is ook blij dat hij er weer bij mag zijn.

hartvoorhout.jouwweb.nl
19-12-16, 17:57
Mooi mooi, dat wordt dus weer genieten.

Is die beste meneer van Loon op deze dag met eigen zaag opdrachten bezig ? of is er ook de mogelijkheid om hout te laten zagen ?.
Altijd mooi om te zien en te ruiken zo'n mobiele zagerij ( met oordopjes in dus :cool: )

Gr Edwin .

hartvoorhout.jouwweb.nl
19-12-16, 17:59
Er zijn meer gegadigde die vanuit die richting komen........... ik voel een carpool rubriek ontstaan ?

Gr Edwin

hmm... dat is vanuit nijmegen schijnbaar maar 35 minuutjes rijden. lijkt me wel erg leuk!

dehoutdraaierij
20-12-16, 15:51
Mooi mooi, dat wordt dus weer genieten.

Is die beste meneer van Loon op deze dag met eigen zaag opdrachten bezig ? of is er ook de mogelijkheid om hout te laten zagen ?.
Altijd mooi om te zien en te ruiken zo'n mobiele zagerij ( met oordopjes in dus :cool: )

Gr Edwin .

Daar hebben we het nog niet over gehad.... Ik heb al wel bomen besteld die een week van te voren gebracht worden....

Toxiq
30-12-16, 10:08
Als ik in de menubalk op 'De Houtdraaierij' dan is de opendag niet vindbaar....
Voor mensen die weten dat deze komt of er van gehoord hebben en/of even wat op willen zoeken is dit niet zo handig lijkt me
Bij evenementen is deze wel zichtbaar, maar is het niet zo dat wat 'de houtdraaierij' post gewoon zichtbaar is via die menuknop ?

dehoutdraaierij
01-02-17, 23:21
Even een kleine update, want de planning vordert...
We gaan 3 grote tenten plaatsen hier om de werkplaats heen. Een aantal demonstrateurs zijn al bekend. Zo komt Ronny Eelen uit België bijvoorbeeld. Ronny gaat holle vormen maken. Dat kan hij goed! :-)

59363

En Jan Hovens gaat je laten zien hoe je schroefdraad in hout kan strelen!

59364

Mick Hanbury (http://dehoutdraaierij.nl/product/workshop-hout-kleuren/) laat zien hoe je van een saai stukje hout een schitterende schaal kan maken.

En we gaan nog meer doen! Marco (Katma) (http://www.houtdraaiwerken-penkits.nl/) komt met zijn pennen en hebbedingetjes, die voor alle houtdraaiers leuk zijn.

Ik zelf ga niets doen! :-) (da's misschien ook een geruststelling voor veel mensen! :-))
Meer volgt spoedig... Het wordt leueueueueueueuk!

Berm
02-02-17, 00:32
Lijkt me erg leuk om ook te komen. Ik heb die spaanders life mogen bewonderen in bad fallingbostel.

dehoutdraaierij
24-02-17, 00:41
De lijst is compleet, alle draaibanken zijn bezet. De tenten zijn besteld, en ook een toiletwagen... :-)
Dus als je inspiratie nodig hebt, of nieuwe spulletjes, of gewoon NIET naar de meubelboulevard wil... Dit is wat we gaan doen/laten zien:

draaiers:
Jan Hovens (Schroefdraad, en hij wil graag zijn nieuwe ovaaldraaikop laten zien, ik ben best benieuwd... :-))
Ronny Eelen (diep holdraaien)
Roman Dörholt (flinterdundraaien...)
Clive Brooks (texturing en spiralling)
Mick Hanburry (creatief met verf op schalen en borden)
Jurriaan Kalkman (natuurrand schalen)

Verder:
Toon van Loon (enorme horizontale lintzaag) Zaagt meestal zo'n 30 kuub per dag, maar op tweede paasdag moet ie ook praten dus het zal wel iets minder zijn.... :-)

En meer:
Marco eijlander is er met een enorme kraam waar veel te snuffelen valt vooral voor pennendraaiers...
Rick Koorman is er ook met zijn mooiste stukken hout.
En mijn handelswaar wordt uiteraard ook uitgestald...
en we hebben de hele dag door koffie en thee...

Nog in onderhandeling:
Goulash voor de mensen die tussendoor honger krijgen... ik houd jullie op de hoogte...

En speciaal voor Pel hebben we wat bestratingswerk uitgevoerd en alles is nu rolstoeltoegankelijk!

17 april tweede paasdag.

Paul_800
24-02-17, 01:13
leuk! zin in :)

designer-john
24-02-17, 11:28
Zo dat is een leuk programma, de tweede paasdag maar vrij houden om naar De Houtdraaierij te gaan.

Ronny63
01-03-17, 20:37
Ik probeer zeker te komen, voor de demos en om de Stratos XL live te zien.
Ronny

dehoutdraaierij
14-03-17, 19:22
BELANGRIJKE UPDATE OVER DE OPEN DAG:

Jeroen (Toxiq) maakt goulash voor iedereen!!!!!

rien 1
14-03-17, 20:00

O, daarvoor heeft hij die grote ketel in elkaar gelast.

Toxiq
14-03-17, 20:12
Herinner me daar nog even aan als jou bakje gevuld gaat worden :)

henkverhaar
15-03-17, 21:16

Nondexxx. Dan moest ik toch ook maar komen...

Toxiq
15-03-17, 22:28
wou je meerijden, kun jij de pan tussen je benen klemmen en rechtop houden :-)

O Peatey
15-03-17, 22:37
Neem je toch die buis van de draaibank. Kan genoeg in dunkt me.

Toxiq
15-03-17, 22:40
Ik kijk wel uit, als Ronald daar achter stapt heb je de hele dag geen kind meer aan hem en vergeet hij helemaal dat hij die open dag organiseerde

dehoutdraaierij
29-03-17, 16:46
61757

Alleen nog bepalen waar de houtvuurgoulashbereidingsplaats wordt.... :-)

Berm
29-03-17, 17:30
Heb er zin in ! Ziet er veelbelovend uit Ronald.

Hout-is-machtig
10-04-17, 21:27
Hallo Ronald,

Bedankt voor het inrichten van zo'n houtdraaiersdag. 't Zal de eerste keer worden voor mij. Hoe zit het daar met parkeerplaats? Gewoon in de straat ergens of is er een parking in de buurt?

Groeten,

een aspirant houtdraaier ;-)

dehoutdraaierij
10-04-17, 21:58
Hallo Ronald,

Bedankt voor het inrichten van zo'n houtdraaiersdag. 't Zal de eerste keer worden voor mij. Hoe zit het daar met parkeerplaats? Gewoon in de straat ergens of is er een parking in de buurt?

Groeten,

een aspirant houtdraaier ;-)

Vorig jaar waren er iets meer mensen gekomen dan ik had verwacht. De hele straat stond dicht met auto's... Dit jaar doen we dat anders. Als het weer een beetje fatsoenlijk blijft schuiven we een groot stuk landbouwgrond vlak en plat en kan daar geparkeerd worden. Loopafstand naar de eerste tent is dan 25 meter... :-)

Ik had zojuist nog Roman Dorholt aan de telefoon.Hij gaat flinterdunne kopshouten (!) schaaltjes draaien uit vers eikenhout. Nu hoef ik alleen nog maar even vers eiken met een diameter tussen de 25 en 30 cm te regelen.... Is er iemand die wil komen en dat nog gaat zagen?

bhengeveld
10-04-17, 22:10
Zijn er nog mensen die vanuit het Oosten des Landes (Twente) richting de open dag rijden?

rjmulder
11-04-17, 06:40
Zijn er nog mensen die vanuit het Oosten des Landes (Twente) richting de open dag rijden?
Zeker :)

bhengeveld
11-04-17, 06:46
Zeker :)
Wunderbar :) Vanwaar rijdt gij?

Jurriaan
11-04-17, 07:12
Ik had zojuist nog Roman Dorholt aan de telefoon.Hij gaat flinterdunne kopshouten (!) schaaltjes draaien uit vers eikenhout. Nu hoef ik alleen nog maar even vers eiken met een diameter tussen de 25 en 30 cm te regelen.... Is er iemand die wil komen en dat nog gaat zagen?

Ik kan evt. wel plataan meenemen, als hij dat ook kan gebruiken? Dan hoor ik graag de maten en hoe het uit de stam moet (ik heb hier nog een stam van 80 diameter x 200 lengte liggen, dus ik kan alle kanten op).

dehoutdraaierij
11-04-17, 07:56
Ik kan evt. wel plataan meenemen, als hij dat ook kan gebruiken? Dan hoor ik graag de maten en hoe het uit de stam moet (ik heb hier nog een stam van 80 diameter x 200 lengte liggen, dus ik kan alle kanten op).

Tnx Jurriaan, maar hij wil specifiek eiken van die diameter zodat hij mooi met het spinthout en de bast kan werken...

Jurriaan
11-04-17, 08:29
Dan zou ik de man met de houtzaag die komt eens vragen!

de Haan
11-04-17, 11:19
Hoe lang moet dat stuk eiken zijn?

dehoutdraaierij
11-04-17, 11:25
Een meter zou al genoeg zijn Jan.

de Haan
11-04-17, 18:09
Ik weet een adresje, misschien heeft hij wat liggen.
Ga er morgen even langs.

dehoutdraaierij
13-04-17, 21:26
We zijn begonnen met opbouwen! :-)

62632

Toxiq
13-04-17, 22:05
Parkeer die maar naast lokatie goulash ketel, hoef ik me niet te vervelen :)

Wim Kluck
14-04-17, 07:47
Toxiq is dat niet een te licht bankje voor jouw. Ik zou graag de goulash proeven maar ik ben op dieet. Zie je tweede paasdag.

jan pranger
14-04-17, 08:52
Ik kom ook op tijd voor de goulash!!!!!!!!!!!!!!!!
's-Middags andere bezigheden.
Jan Pranger.

dehoutdraaierij
16-04-17, 10:17
Voor de mensen die morgen van de A12 komen:

Bij Didam staat een bord "Wehl volg D" NIET DOEN! gewoon je navigatie volgen. (ik woon nl voor Wehl en ben gewoon bereikbaar...)

Het adres nog een keer
Wardsestraat 15
7031HD Nieuw Wehl.

dehoutdraaierij
16-04-17, 19:23
Mmmm... Ik heb morgen voor een van de demonstrateurs eigenlijk nog een bus blanke spuitzak nodig... komt er misschien iemand die dat mee zou kunnen nemen??? Ik zou heel dankbaar zijn...

Toxiq
16-04-17, 19:49
Na een marathon sessie en geplaagd door diverse buien is de goulash klaar

Bus Blanke Spuitzak ???? wat is dat
Ik heb wel fantasie maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoeld :)

dehoutdraaierij
16-04-17, 20:16
Bloody autocorrectie... blanke spuitlak. Maar het is al geregeld... tot morgen!

Toxiq
16-04-17, 21:39
Waar het hart vol van is, stroomt de mond over.... :)

Toxiq
16-04-17, 21:52
Toxiq is dat niet een te licht bankje voor jouw. Ik zou graag de goulash proeven maar ik ben op dieet. Zie je tweede paasdag.

Is ook Wim, was meer als voetenbankje bedoeld :D
Dieet is geen excuus, goulash zijn uitsluitend verse ingredienten en rood vlees, mag je wel hebben dus

Toxiq
17-04-17, 11:45
Druk ?
62784

De soep is iig op62785

rjmulder
17-04-17, 15:35
Net weer terug uit Nieuw Wehl, zoals Jeroen al laat zien was het best druk maar wel gezellig mooie dingen gezien en de soep van Jeroen was erg lekker.
Bedankt voor het organiseren Ronald was top, volgend jaar weer?

Toxiq
17-04-17, 18:12
Zo, wat een leuke dag !!!
Vanochtend om 10u was ik bij Ronald en toen was er al de nodige aanloop
Het vuur voor de Goulash brande al dus ik kon zo de ketel er boven hangen
Rond 11 a kwart over elf was de goulash heet genoeg om opgediend te worden en daar werd gretig gebruikt van gemaakt, opvallend was dat het de met name de zuiderburen érg goed smaakte en lekker voor een 2e bakkie kwamen
Op de vraag wat het koste antwoorde ik dan weer dat het aangeboden werd door de houtdraaierij wat goed ontvangen werd.

Diverse bekende gezichten gezien: Jan de Haan, Jan Pranger, Ronny Eelen
Maar ook gezichten die ik alleen van naam of mail contact kende en er nu een naam bij kon plakken: Vladimir, Bhengeveld, Jurriaan en zo nog een paar waarvan me de namen niet 123 binnen schieten

Een aantal namen die ik had verwacht waren er niet (Pel, Henk Verhaar) en ook Rick schitterde door afwezigheid

De blanke spuitzak..sorry ik bedoelde spuitLak heeft het ook niet gehaal, niettemin was de demonstratie van Mick Hanburry erg tof
Leuk was de interesse in mijn bouwproject, zelfs de engelsman had hier al over gehoord

Pel
17-04-17, 19:02
Jeroen, ik heb mij helaas wegens medisch redenen bij Ronald afgemeld, ik had deze dag zeker ingepland, en ik was er heel graag bij geweest.:( Misschien een volgende keer, of in oktober met de dag van het hout?

Groet Pel.

de Haan
17-04-17, 20:00
Ik heb een paar foto,s gemaakt, voor de goulash was ik te laat.:(

62801

62802

62803

62804

62805

62806

62807

62808

62809

Toxiq
17-04-17, 21:47
Zoiets vermoede in wel, jammer maar geheel begrijpelijk Pel
Sterkte !

Don_Paul
17-04-17, 22:53
Het was inderdaad een gezellige dag! En de soep smaakte inderdaad prima, kwam net op tijd langs om een van de laatste kommetje opgeschept te krijgen...

Het was overigens VEEL drukker dan ik vooraf ingeschat had. Ik dacht, er zullen wel een man of 50 komen, maar toen ik net na de 45e rotonde opgevangen werd door verkeersregelaars die mij vertelden dat ik beter daar alvast kon parkeren kreeg ik al het vermoeden dat het drukker was dan ik had verwacht. Dat zorgde er ook wel voor dat het soms lastig was om de demonstraties te volgen (die overigens van hoog niveau waren!) door de drukte om de draaibank heen.

Mijn favoriete moment was toen in een van de tenten buiten iemand een ebbenhouten knopje voor een pen stond te draaien (dus echt milimeterwerk) terwijl 3 meter verder een schaal gedraaid werdt waarbij de krullen als confetti over het publiek geschoten werden.

handig18
18-04-17, 06:04
Ik had al verwacht dathet erg druk zou worden en daarom toch maar besoten om thuis te blijven.:)

henkverhaar
18-04-17, 06:33
Een aantal namen die ik had verwacht waren er niet (Pel, Henk Verhaar) en ook Rick schitterde door afwezigheid

Moest helaas werken...

bhengeveld
18-04-17, 07:28
Was een leuke en leerzame dag. Top demonstraties en een zeer divers publiek. Rjmulder nog bedankt dat ik mee kon rijden!

Toxiq
18-04-17, 08:12
Spitsuur was het voornamelijk tussen 12 en 2 daarna was het niet bepaald overdreven druk en was er ruimte genoeg om de demonstraties te volgen zonder dat er iemand in je nek stond te hijgen
En ook die drukte heeft wel wat (brengt toch een stukje gezelligheid/reuring met zich mee) de koffietent gevuld, buiten de tafel en bankjes gevuld met soepklanten
groepjes mensen bij de demonstraties, de houtzager die de ene mooie plank na de andere tevoorschijn tovert...

Zeer geslaagd

Jammer Henk, dacht wel even dat ik je zag lopen, zag iemand met een soort gelijke hoed (op afstand) bleek iemand anders te zijn met een hoed van hout....ook gaaf

Pow
18-04-17, 09:49
Het was een mooie dag. Leuk om met de zaag een demonstratie te mogen geven. Dank hier voor Ronald, ook namens Toon, de zager zelf..

Veel bekijks en dat is altijd goed. Staan we toch weer mooi op de actiefoto... Mooi hout om te mogen zagen, vooral die stammen met slaap.

En een lekker soepje jeroen =)

jan pranger
18-04-17, 12:12
Uren genoten bij Ronald. De aanpak wordt steeds professioneler. Zelfs al met parkeerregelaars!
Informatieve en instructieve houtdraaiers in meerdere disciplines. Het draadstrelen van Jan Hovens blijft een boeiend schouwspel.
En ook nog gratis soep, koffie en thee. Ronald gefeliciteerd!!!!
Jeroen: Man met houten hoed is Wilhem Feindt uit Noord-Duitsland. De sympathieke voorzitter van Duitse houtdraaiersdagen in 2015 te Fallingbostel. Toont graag even zijn belangstelling
Vr.gr. Jan Pranger.

Toxiq
18-04-17, 13:07
Ja die verkeersregelaars was goed geregeld
Misschien een idee voor volgend jaar, schuif het veld tegenover ronald ook vlak, paar extra regelaars en dan een paar lijnvluchten :)
Jan bedankt, wist niet wie het was, nu wel
Zie uit naar de volgende meeting voor je mooierooie stuk

HBhout
18-04-17, 16:20
Jammer dat ik niet kon, ziet er heel gezellig uit op de foto's!
en dan krijgen de forumnamen eindelijk een keer gezicht.

Toxiq
18-04-17, 17:27
Je hebt zeker wat gemist

dehoutdraaierij
29-04-17, 09:49
Terugkijkend op een prachtige dag. Hier nog wat kiekjes. Zo'n 800 tot 1000 mensen kwamen op de super goulash af.

63322

63323

63324

63325

63326

63327

63328

63329

63330

63331

63332

63333

63334

63335

63336

63337

63338

63337

63339

63340

63341

63342

Broertie
16-01-18, 08:35
En natuurlijk de onvermijdelijke vraag: Komt er in 2018 weer een open dag?

Met vriendelijke groet,

Broertie

Toxiq
16-01-18, 08:52
Jazeker....

dehoutdraaierij
16-01-18, 11:02
En Toxiq gaat weer goulash maken! de dubbele hoeveelheid van vorig jaar!:-)
De eerste namen zijn al bekend. Phil Irons komt bv. laten zien hoe je een vaas uitholt. En we richten deze keer ook een "galerie" in met de werkstukken van de draaiers... En het verkeer regelen... daar hebben we wel een soort plannetje voor. Als er hier mensen zijn die daar aan mee zouden willen helpen hoor ik het overigens heel graag!

Broertie
16-01-18, 11:16
Dus ik kan tweede paasdag weer reserveren in mijn agenda? Top! Hoef ik tenminste ook niet naar de plaatselijke meubelboulevard.....

Met vriendelijke groet,

Broertie

handig18
09-04-18, 06:27
Geen reacties/foto‘s dit jaar?

dehoutdraaierij
09-04-18, 07:16
Jawel... Hier (https://www.woodworking.nl/showthread.php?24032-Open-dag-bij-dehoutdraaierij-nl-2-april-2018-tweede-paasdag/page2)
Dit is het draadje van vorig jaar.... :-)
Beetje onhandig is het wel dat het oudste bericht bovenaan staat.... kan een beheerder dat misschien veranderen?