Bakjes en beitels

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Dit weekend druk bezig geweest. Mijn beitels zaten in een houten kistje, maar dat was niet heel erg handig, a: je moet een handige plek hebben om die doos neer te zetten iedere keer. B: je beitel doos zit constant vol met zaagsel en spaanders. c: als je klaar bent met een beitel, moet je die terug in de doos stoppen, of neerleggen (en zorgen dat die niet wegrolt)

nou ja.. reden genoeg om dat probleem op te lossen.... Dus ik heb een houdertje gemaakt voor mijn beitels:

Unknown-5.jpg

Zo, probleem opgelost :)
Dus aan de slag gegaan met een bakje. Ik heb van Chris wat mooie stukken perenhout gekregen en hij heeft me geholpen om wat technieken te begrijpen en te leren m.b.t. het maken van bakjes en het uithollen van een draaiwerk. Dus nu is het oefenen oefenen oefenen.

Mijn eerste solo bakje :
De iets scherpe hoek aan de buitenkant is met opzet zo gemaakt, Ik heb namelijk een bakje voor mijn scheerzeep die er hetzelfde uitziet. Wat ik probeer te doen is juist dat soort dingen te dupliceren zodat ik achteraf kan kijken of ik een vantevoren uitgedacht plan ook kan uitvoeren. Ik kan later altijd gaan improviseren en dingen maken aan de hand van hoe het snijden en draaien loopt, maar ik bedacht me dat eerst maar controle krijgen wel een mooi startpunt was. :)
Unknown-7.jpgUnknown-8.jpg
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Het eerste wat mij opviel was de woodfast :) maar t rek en bakje mogen er ook zijn.
Bij mij staan de beitels nog met de snijkant naar boven in een wijnbewaarkist maar zo'n rekje staat nog op de te doen lijst
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Ik ben erg tevreden met de woodfast! erg fijn ding :) het rekje voor de beitels bestond uit wat reserve plankjes beuken en een fostner boortje, wat houtlijm en een paar krammen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.