Lintzaag hbm 400

Clemens

Nieuw lid
24 nov 2016
7
0
Ik ben op zoek naar een redelijke lintzaag rond de 800€ . Wie heeft ervaring met de hbm 400 van buitelaar.

gr. Clemens
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb er een thuis staan.
2e hands gekocht.
stond enorm te wiebelen maar na balanceren van de wielen mbv plakloodjes is dat over.
Hij zaagt prima en is goed af te stellen.
stofafzuiging kan beter door direct onder de tafel af te zuigen maar dat maak ik zelf wel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
wielen die je moet balanceren, dat klinkt niet erg prettig
ik had zelf voorheen een elektra beckum, was daar erg blij mee, enige minpuntje (zou kunnen zijn) dat je het blad even moest weghalen om de onderste geleiding af te stellen, maar ach....dat was een klusje van enkele minuten, zelf vond ik dat een pluspunt want je had goed zicht op alle geleiders

op marktplaats staat er een modernere elektra beckum, ik denk dat je daar meer kwaliteit in handen hebt dan hbm
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=10
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik denk dat de vorige eigenaar em behoorlijk verziekt heeft.
Die had echt geen idee hoe een lintzaag werkt.
Kon em daarom voor €500 overnemen.
Let wel op et ding is loeizwaar ong 200 kg.
Ik had er iig werk aan om hem in mijn eentje op het verrijdbare onderstel te krijgen.
Ik heb wel de 380v versie.
Loopt soepel en heeft genoeg kracht.
De constructie is ook stevig.
 

Clemens

Nieuw lid
24 nov 2016
7
0
Record BS 350 s

Bedankt allen voor jullie reactie. Ik zit nu te twijfelen tussen de lintzaag Record BS350s en de Hbm 400? Wie heeft er ervaring met de record?

gr. Clemens
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.