PDA

Bekijk Volledige Versie : Beginneling

Treetop
04-12-16, 14:46
Ik volg jullie al eventjes met veel interesse op het forum, zelf heb ik nul ervaring met houtbewerking (mechanieker van opleiding) maar zoals men zegt al doende leert men. Het gereedschap breidt ook altijd maar uit, momenteel heb ik al een lintzaag en afkortzaag van Metabo en sinds vorige week de boven/kantenfrees van Dewalt plus het kleine handgereedschap. Ik durf eerlijk zeggen dat ik slecht ben in zelf bedenken/tekenen van projecten maar ik ben heel goed in het afkijken van anderen 😎 Hierbij enkele foto's die nog op men telefoon staan.

Treetop
04-12-16, 14:54
Euuh ik vind niet hoe ik een foto moet plaatsen via men iphone ?

Treetop
04-12-16, 15:17
Heb het gevonden, je moet naar full site gaan op een smrt pfone55946

- - - Updated - - -

55947

boertje125
04-12-16, 15:23
mooie lamp.

Wimmel
04-12-16, 15:25
Voor een beginner maak je mooie 1e werkstukken! Prima gereedschap heb je ook al lijkt het.

55951

hartvoorhout.jouwweb.nl
04-12-16, 15:31
Een beginner ..... En gelijk al dat moois maken. Aan het gereedschap ligt het niet, mazzelaar dat je een lintzaag hebt. Dat scheelt enorm veel tijd.

Ben benieuwd naar jouw volgende projecten. " Beter goed gejat, dan slecht bedacht " . :cool:

Gr Edwin

3dmazter
04-12-16, 16:28
die lamp schijnt die nou van onder naar boven door gaten heen?
en zijn alle gaten even groot?

Treetop
04-12-16, 21:03
Bedankt van de leuke reacties.
@3dmazter ja de lamp zit onderaan en schijnt overal door behalve door het bovenste deel daar is niets mee gebeurt en de gaten zijn allemaal even groot.
Houtsoort is een eiken blok die eigenlijk dient als brandhout voor men Oklahoma bbq.
En aangezien ik nog geen tafelzaag heb moet ik me behelpen met de lintzaag en dat lukt wel aardig het enige nadeel is dat je geen gladde afwerking hebt dus eventjes naschaven en het zit wel redelijk goed.

Berm
04-12-16, 21:41
Gaaf die lamp, ga zo door !

J.art
05-12-16, 10:57
Zeer mooi begin :D

willem1958
05-12-16, 18:17
Leuk die lamp man, netjes!
Goed blijven afkijken!:)

Pel
05-12-16, 18:33
Niks mis met afkijken hoor, jij hebt het gemaakt met jou handjes, en dat is wat telt, heel mooi.

Groet Pel.

Treetop
05-12-16, 19:40
Bedankt allemaal. Ik heb nog enkele afgewerkte projecten waarvan ik binnenkort een foto zal nemen/plaatsen + zoals iedereen het graag heeft de volgende projecten van begin tot einde fotograferen en met jullie mededelen. :o

HBhout
05-12-16, 19:44
Ziet er tof uit allemaal!
Als jij mag afkijken mag ik de lamp toch ook wel afkijken van jou?:o Die ziet er namelijk echt heel gaaf uit!

Treetop
05-12-16, 20:05
Hehe jaja doe maar, het enige dat me iets koste was de G9 led lamp die omhoog schijnt.
56053

wouter36
05-12-16, 21:23
wat voor staafjes zitten er in die lamp

Treetop
05-12-16, 21:37
4 staafjes van ongeveer 30cm en diameter van 3mm. uit messing (soort koper) kan je kopen in de betere doe het zelf zaak.
even opkuisen met staalwol en het blinkt als een spiegel met goudkleur danwel.

MinivanDoom
05-12-16, 22:25
Ik durf eerlijk zeggen dat ik slecht ben in zelf bedenken/tekenen van projecten maar ik ben heel goed in het afkijken van anderen

Ik ben ook heel erg slecht in zelf bedenken, maar ik doe het toch! Wat je hier laat zien ziet er super strak uit en brengt me toch aan het twijfelen over mijn 'lekker klooien' filosofie :p

Die eerste foto, heb je dat hout nergens mee behandeld? Vindt het er namelijk fantastisch natuurlijk uit zien.

wijk0983
06-12-16, 06:10
Mooi werk! En hartelijk welkom.

groeten, Hans

Treetop
06-12-16, 10:54
@Minivandoom, elandje is behandeld met Osmo hardwax mat ,veel verschil is er niet behandeld of niet maar aangezien er een peuter bij mij rondloopt is het elandje nu wel Coca-Colaproof :D + is niet giftig moest ze haar tanden er eens inzetten.
Hieronder nog een foto van een boekenboom die ik onlangs gemaakt heb.
56063

Spijtig maar het lukt niet om de foto te draaien

Pel
06-12-16, 11:17
Zo ziet het er beter uit.

Groet Pel.

56067

BossyRangs
06-12-16, 11:34
Knappe projectjes, Treetop! Je bent duidelijk een aanwinst voor dit forum :) Meer van dat.

Treetop
06-12-16, 12:58
Pel, Bedankt ik heb al van alles geprobeerd (ook foto opslaan draaien, terug draaien, dan uploaden) maar hij blijft gedraaid zijn.

Atmoz
06-12-16, 13:12
Hele mooie projecten Treetop.
Hopelijk komen er in de toekomst nog meer projecten + foto's :cool:

Pel, Bedankt ik heb al van alles geprobeerd (ook foto opslaan draaien, terug draaien, dan uploaden) maar hij blijft gedraaid zijn.

Even openen in Paint, (eventueel draaien) en opslaan. Dan staan ze goed.

Gr,

Atmoz

willem1958
06-12-16, 18:50
Leuk ding die boekenboom!
Heb je die zelf bedacht? :p

Treetop
06-12-16, 19:56
:) Eerst ben naar "Pintrest" gegaan en heb ik zelf bedacht welke ik ging namaken :o

Treetop
07-12-16, 08:37
@hbhout hierbij de foto's voor enige verduidelijking.
P.S. hoe komt het dat ik enkel hier een foto kan uploaden from computer en bij een pb kan ik enkel een URL invoegen (heb daar geen keuze uit computer of URL)
5613356134

davepk
08-12-16, 09:50
Grappig, ik dacht dat die lamp veel groter was. Dat zou natuurlijk ook kunnen!

davepk
08-12-16, 10:03
Houtsoort is een eiken blok die eigenlijk dient als brandhout voor men Oklahoma bbq.

Daar had ik het natuurlijk ook aan kunnen zien. Die bbq's zijn groot, maar niet zo groot als ik dacht dat het blok was...:o

korte
08-12-16, 13:09
Heb je misschien ook foto's van het maken van die boom? Of kan je dat omschrijven? Ik vind het erg knap gemaakt allemaal!

Treetop
08-12-16, 18:29
https://www.lowes.com/creative-ideas/kids-and-baby/bookshelf-tree/project

Daar heb ik het idee van en er was zelf een bouwtekening die je gewoon moest uitprinten en op een plaat MDF kleven/uitzagen.

rene16
11-12-16, 00:03
Mooi hoor!

Ik heb nog een paar mooie stammetjes liggen. Die lamp lijkt me een leuk idee!
Hoe heb je de gaatjes voor de messing staafjes geboord zodat ze op ieder schijfje op dezelfde plaats zitten?
Zo'n lange boor is er voor die maat niet toch? Of heb je steeds met een net geboord schijfje als mal de volgende geboord?

groet
René

Treetop
12-12-16, 09:30
Eerst het bovenste plaatje eraf gezaagd (hier zit geen gat in , een soort deksel) , dan tot bijna onderaan een groot gat geboord zodat de lamphouder nog in het onderste gedeelte bevestigd kan worden. Dan 4 kleine gaatjes geboord voor de buisjes (ik dacht dezelfde diameter als de buisjes, het gaatje krimpt toch terug een beetje toe ). Dan schijfje per schijfje afzagen tot je geen gaatjes meer tegenkomt en dan eventueel nog dieper boren (laatste schijfje is dan de boormal) , buisjes monteren in onderste gedeelte, dan schijfje per schijfje over de buisjes schuiven (je verschiet ervan hoe hard deze klemmen over de 4buisjes). Dan enkel nog 4gaatjes in het bovenste schijfje boren ( tot halverwege is genoeg en je hebt het 2de schijfje als boormal . Hopelijk geraak je er wijs uit :p