Beginneling

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Ik volg jullie al eventjes met veel interesse op het forum, zelf heb ik nul ervaring met houtbewerking (mechanieker van opleiding) maar zoals men zegt al doende leert men. Het gereedschap breidt ook altijd maar uit, momenteel heb ik al een lintzaag en afkortzaag van Metabo en sinds vorige week de boven/kantenfrees van Dewalt plus het kleine handgereedschap. Ik durf eerlijk zeggen dat ik slecht ben in zelf bedenken/tekenen van projecten maar ik ben heel goed in het afkijken van anderen 😎 Hierbij enkele foto's die nog op men telefoon staan.
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Heb het gevonden, je moet naar full site gaan op een smrt pfoneIMG_2339.jpg

- - - Updated - - -

IMG_2338.jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
die lamp schijnt die nou van onder naar boven door gaten heen?
en zijn alle gaten even groot?
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Bedankt van de leuke reacties.
@3dmazter ja de lamp zit onderaan en schijnt overal door behalve door het bovenste deel daar is niets mee gebeurt en de gaten zijn allemaal even groot.
Houtsoort is een eiken blok die eigenlijk dient als brandhout voor men Oklahoma bbq.
En aangezien ik nog geen tafelzaag heb moet ik me behelpen met de lintzaag en dat lukt wel aardig het enige nadeel is dat je geen gladde afwerking hebt dus eventjes naschaven en het zit wel redelijk goed.
 
P

Pel

Guest
Niks mis met afkijken hoor, jij hebt het gemaakt met jou handjes, en dat is wat telt, heel mooi.

Groet Pel.
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Bedankt allemaal. Ik heb nog enkele afgewerkte projecten waarvan ik binnenkort een foto zal nemen/plaatsen + zoals iedereen het graag heeft de volgende projecten van begin tot einde fotograferen en met jullie mededelen. :eek:
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Ziet er tof uit allemaal!
Als jij mag afkijken mag ik de lamp toch ook wel afkijken van jou?:eek: Die ziet er namelijk echt heel gaaf uit!
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Hehe jaja doe maar, het enige dat me iets koste was de G9 led lamp die omhoog schijnt.
image.jpg
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
4 staafjes van ongeveer 30cm en diameter van 3mm. uit messing (soort koper) kan je kopen in de betere doe het zelf zaak.
even opkuisen met staalwol en het blinkt als een spiegel met goudkleur danwel.
 

MinivanDoom

Actieve deelnemer
8 mrt 2016
37
0
Ik durf eerlijk zeggen dat ik slecht ben in zelf bedenken/tekenen van projecten maar ik ben heel goed in het afkijken van anderen

Ik ben ook heel erg slecht in zelf bedenken, maar ik doe het toch! Wat je hier laat zien ziet er super strak uit en brengt me toch aan het twijfelen over mijn 'lekker klooien' filosofie :p

Die eerste foto, heb je dat hout nergens mee behandeld? Vindt het er namelijk fantastisch natuurlijk uit zien.
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
@Minivandoom, elandje is behandeld met Osmo hardwax mat ,veel verschil is er niet behandeld of niet maar aangezien er een peuter bij mij rondloopt is het elandje nu wel Coca-Colaproof :D + is niet giftig moest ze haar tanden er eens inzetten.
Hieronder nog een foto van een boekenboom die ik onlangs gemaakt heb.
IMG_1867.jpg

Spijtig maar het lukt niet om de foto te draaien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.