Wat ik zoal fabriek.

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
Bij deze dan een klein idee wat ik zoal fabriek. het is gewoon een greep uit foto s op mijn telefoon
maar gezien jullie interesse bij mijn welkom alhier probeer ik toch een kleine indruk te geven. in de
toekomst post ik wat duidelijkere foto s.

als eerst hier een boekenkassie omgebouwd tot terrrarium voor mijn baby slangen. vier etages met
glazen schuifdeurtjes, computergestuurde led verlichting voor zonsop en ondergang en ingebouwde
gestuurde verwarming.

IMG_0125.jpg


Mede zie je op de foto mijn deurkozijn, heb alle kozijnen strak gemaakt zodat het nu balken lijken en meteen
de deuren andersom in de kozijn gezet. was ff praktischer met binnenkomen.

Project slaapkamer.

hele slaapkamer gerenoveerd altijd een hemelbed willen hebben dus wat doe je? je maakt er gewoon een.
let ook op de radiator deze is geheel ingebouwd en afgewerkt met houten rooster. alle houtwerk is op
japanse wijze gebrand voor relief van het hout geborsteld en geolied zodoende is er totaal geen beits oid
aan te pas gekomen. ook de site table gemaakt van mijn oude eetkamer tafel. voor de spiegel moet ik nog
een lijsie maken.

IMG_0111.jpg

IMG_0133 kopie.jpg


IMG_0131.jpg

IMG_0132 kopie.jpg


Soms verveel je jezelf, zit je in de tuin staat de kachel er wat naakt bij en krijg je een idee. maak je gewwon even
een schouw van betonblokkies en wat sloophout wat ik nog had liggen. ook de tuin salontafel is zelfgemaakt van eikenhout.

IMG_0139.jpg


Nu momenteel bezig met mijn zelfbouw zaag en freestafel
gewoon een oude maar goede electra beckum zaag gekocht gesloopt en ingebouwd. daarnaast een kregplaat ingelegt waaraan
mijn hagelnieuwe triton frees komt. bovenblad afgewerkt met allu plaat en meteen maar ff een biesemeyer rail en fence gemaakt
van dikwandig allu koker en stalen T stuk. ben dus ook nog steeds blij met mijn tig las masjientje! mijn hele werkplaats is ook zelf
gebouwd, best handig een tuin van 30 meter. zodra ik klaar ben met de herinrichting post ik hier ook wel ff een plaatje van.


IMG_0186.jpg


IMG_0187.jpg

IMG_0188.jpg
Dat was het ff voor nu hoop dat jullie het leuk vinden en toekomstige projecten zullen volgen.

greetzzz aaat
 
Laatst bewerkt:

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
jep die zijn massief 13cm vierkant. die had ik ooit in de vrachtwagen onder 25 ton staal liggen
en daar de klant ze weg gooide heb ik die dus mee naar huis genomen en was ik 6 mooie balken rijker
zo heb ik ook nog een partijtjevan een 50 beukenhouten balkies van een ander vrachtje staal en daar zal ik
in de toekomst ook wel een bestemming voor vinden.
 
Laatst bewerkt:

aat

Nieuw lid
29 nov 2016
16
0
hout branden op japanse wijze is genoeg over te vinden op youtube maar komt eigenlijk er gewoon op neer dat je het
hout met een dakdekbrander verbrand tot er een krokodillenhuid op staat, vervolgens met de staalborstel er over goed
afdoen met een doek en in de houtolie zetten. tis smerig werk maar mooie resultaten. naar gelang de diepte van het branden
en de houtsoort zijn hier ook mooie gevlamde strukturen mee te maken. kwestie van een beetje uitproberen. wel uitkijken dat het
as wat er af komt voldoende is afgekoeld want de stofzuiger staat zo in de fik, daar weet ik alles van haha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.