Scheppach hm2 combi hulp gezocht

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
Beste forum leden,

Ik heb vorige week een hm2 gekocht met toebehoren en wil deze weer werkend maken om natuurlijk mooie meubels mee te maken.
Van de week alle links bekeken hier op het forum maar nu kwam ik tot de ontdekking dat ik een probleem heb.

Als ik wil vandikte schaven kan de tafel naar beneden en naar boven.
Nu is naar boven draaien geen probleem,maar als ik de lift naar beneden wil draaien komt er iets omhoog waardoor te tafel als het ware schuin komt te staan omdat alle 3 de spindels weg correct naar beneden gaan. Het gaat hier om de spindel waar het handvat aan vast zit.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit komt en hoe ik dit het beste kan oplossen...?

Jullie willen vast wel weten wat ik gekocht heb dus heb maar een lijstje en foto's gemaakt ;)

Scheppach hm2 combi
cirkelzaag hulpstuk
frees hulpstuk
langgatboor

Verschillende frezen mallen,verlengde tafel,met originele papieren en hij is gekocht in Middelburg (waar ik vlakbij woon)
Genoeg gepraat tijd voor foto's

Groeten philipp
IMG_7182.JPGIMG_7291.JPGIMG_7293.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_7194.JPG
    IMG_7194.JPG
    78 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt door een moderator:

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Zitten die boutjes wel vast? Die op je 2e foto.
Ketting loopt niet over een tandwiel heen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Achter het handwiel in de machine zit een asje in twee lagers. Als het achterste lager versleten is loopt de dubbele kruiskoppeling die erachter zit niet meer goed.
 

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
Bedankt voor de reactie's
ik heb alles onderzocht, alles goed schoongemaakt.
Gelukkig niks versleten of kapot alle verf resten en beetje roest wat de boosdoeners waren :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.