Hardhouten profielen ≥ 240 cm

PimK

Nieuw lid
21 mei 2015
12
0
Iemand een idee waar je hardhouten latten kunt krijgen die langer zijn dan 240 cm in verschillende breedtes zodat je zelf niet in de lengterichting hoeft te zagen?

Ik ga een ingebouwde boekenkast maken van multiplex (hardhout), en dan wit verven. Hoogte wordt 240 cm. Multiplex kan ik krijgen in die lengte. Om geen last te hebben van de zijranden wil ik daar profielen voor zetten. In de bouwmarkt genoeg keus aan latten in zachthout. Ook is hardhout beschikbaar in een lengte tot 210 cm. Maar ik wil graag hardhout hebben dat 240 cm lang is, dit gezien de strakheid van het ontwerp en omdat ik lang met die boekenkast wil doen.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Je zou eens bij Pontmeyer kunnen kijken, wellicht hebben ze daar wat je zoekt. Daar kan je als particulier ook een pas krijgen.
 

PimK

Nieuw lid
21 mei 2015
12
0
Dank voor de tips. Pontmeyer is goedkoop, wel maar één maat maar mogelijk gaat die passen. Jongeneel heeft -voor zover ik het kan beoordelen- meer maten, maar de maten zijn niet fijner dan Pontmeyer.

Die lange latten van Hornbach heb ik gezien. Alleen zijn dat glaslatten en dergelijke. Allemaal schuine hoeken. Uit rechte latten is niet zoveel keus.

Dank ook, @MasaveHout voor het aanbod. Uw winkel in Zwolle ligt niet om de hoek, maar een eindje rijden loont voor kwaliteit. Mocht ik er niet uitkomen dan bel ik graag voor een prijsopgaaf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.