Festool Kapex als draaibank gebruiken

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Deze alternatieve manier van werken met een Kapex kwam ik tegen. Of het veilig is weet ik niet.... Actie vanaf 1 min 25.

 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Misschien wel omslachtig,maar weet wel gebruik te maken van zijn tools.
In NL zijn we overal zogenaamd machines voor 1 doel nodig,deze lui zijn wel vindingrijk.
Oude slipper om je schuurband schoon te maken (4.24):cool:
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ben het helemaal met Emy eens. Het is ook een andere cutltuur, winkels zijn ver weg. dan moet je wel kreatief zijn.
beroemd gronings gezegde As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Snap ik ook wel en ben ik ook wel met jullie eens.

Mijn opmerking was ten eerste wat flauw, maar bovenal een knipoog naar het Engels-met-een-flink-accent...

Soms zou ik wel willen dat ik zoveel tijd zou kunnen nemen om te expirimenteren... hieruit ontstaan soms de mooiste creaties (denk aan de MFTC en zó veel anders moois wat voorbij komt...).
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik vind dit belachelijke ideeën een zaag is erom mee te zagen en een kolomboormachine om te boren en niet om te schuren.
De lagers zijn er niet voor gemaakt om deze handelingen ermee te verrichten.
 
P

Pel

Guest
Met dit Willie Wortel gedoe gebeuren vaak de raarste ongelukken, punt 1 je moet een machine gebruiken waar hij voor bedoeld is, punt 2 als je het blokje hout met de schaaf even rond schaaft ben je m.i. sneller en veel veiliger klaar.

Groet Pel.
 

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
47
5
Zelf heb ik ook geen draaitafel en had daarom gewoon met een halfronde vijl die inkepingen voor de lades gemaakt.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
pfff idd,,, drink vanavond geen krat bier en koop van dat geld gereedschap hahah ,,, ben het met je eens hoor MarcelG... wat een werk manier!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.