Gezocht; Onderdeel voor Pin-router/bovenfrees

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen,

Ik heb een oude Danckaert freesmachine staan welke inmiddels volledig gerestaureerd is op de aandrijfriem na. Dat is nog geen probleem maar ik heb nu een nieuwe as met spantang laten draaien bij een Gereedschap-makerij/verspaningstechniek en kan hem eindelijk gebruiken na 3-4 maanden werk zonder dat die ooit getest is. Inmiddels passen alle spantangen van 0.5 tm 16 op de machine dus ik was blij dat ik eindelijk kon testen.

Ik hoorde al snel een getik wat ik niet hoorde tijden het ronddraaien met de hand en al snel kwam er een gekletter en zat de riem opgehoopt in de machine. Uiteraard een teleurstelling na zoveel werk maar het komt er op neer dat ik opzoek ben naar een bedrijf oid die een platte riem kan leveren van 35mm breed en 208cm lang. Probleem is dat ik wel op aliexpress ed riemen ben tegen gekomen maar deze zijn allemaal eindloos/strekkende lengtes maar deze op maat verlijmt moet worden. Dit is namelijk juist de plek waar deze ook los is gekomen op de lijmnaad alsof het lijkt dat de riem met een Niet flexibele lijm gelijmd is.

Als er iemand weet hoe dit GOED gelijmt moet worden of wat ik tegenkom leer met 'haakjes' om aan elkaar te koppelen is ook prima. Het is ook mogelijk om een riem te monteren die al verbonden is.

Indien iemand hier meer vanaf weet lees ik dat graag zodat de machine weer een keer lawaai en spaanders kan maken!

Alvast bedankt. zaagfabriek*wilco
 
Laatst bewerkt:

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Bedankt voor de snelle reacties!
@chevy66; Ik heb zojuist contact gehad met hun en zij kunnen dit maken/lijmen/verbinden en hebben inmiddels de maten.
@ Jurriaan; Een spanrol is inderdaad ook een optie maar de motor heeft genoeg ruimte om te 'spannen'. Over machines met aandrijfriemen gesproken; hoe is het met je mega lintzaag?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.