Aanschaf kleine cirkelzaag - decoupeerzaag Accu of niet?

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Nu dat de metselwerken aan onze verbouwingen van de garage afgewerkt zijn starten we met het volgende hoofdstuk : Daktimmerwerk.

Ik ben reeds in het bezit van tafelzaag, afkortzaag, grote cirkelzaag en de nodige handzagen.
Ik wil dit graag uitbreiden met een kleinde cirkelzaag en een decoupeerzaag omdat ik denk dat het wel handig is.

Optie 1 :
- GKS 18 V-Li (2x Accu 18 V 6,0AH)
- GST 18 V-Li

Op Werkzeugalarm komt dit op 509,98 € excl. tranportkosten

Optie 2 :
- GKS 65 GCE
- GST 160 CE

Op Werkzeugalarm komt dit op 479,98 € excl. tranportkosten

Omdat deze machines minder frequent zullen gebruikt worden dacht ik eraan om ze aan te schaffen op Accu’s.
Machines voor de kleinere werken en op het dak zijn mijn inziens ook handiger op Accu.

Zijn er mensen die deze machines bezitten?
Is het aan te raden op Accu’s? Of beter toch voor optie 2 gaan, nl. met een stekker?

Alvast bedankt voor de input.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
ondanks dat de accu techniek heel veel is verbeterd. Is een accu het onderdeel wat het meest slijt aan een machine. Daarom koop ik bij voorkeur machines met een draad.
Als je een hele goede reden hebt om hem te kopen. Bv geen elektra op locatie. Anders zou ik het niet doen.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
@evs :dank voor u mening

@bijtel
mijn vermoeden is dat het meeste werk zal gebeuren met de grotere machines. Het kleinere werk zal dan gebeuren met de nieuwe aanschaf.
Denk hierbij aan hoeken verder uitzagen, aanpassen op plaatsen en stukken die moeilijker hanteerbaar zijn met de grote machines.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
@3dmazter : inderdaad! die opmerking zal hoogstwaarschijnlijk de doorslag geven.
Ben reeds in bezit van een festool stofzuiger en had zover nog niet gedacht. Dank
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik zou eens kijken naar hoe precies jij dat werk wilt doen met een decoupeerzaag, daar zou ik gerust een flink goedkoop apparaat voor durven pakken, misschien zoiets als een makita ofzo, en dan met een snoer.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik heb net ook overwogen accu of snoer en ben toch ook, na wat gevraag en gelees, op snoer uitgekomen.
Ik heb een een Makita boor en slagmoer op accu, de rest blijft met draad omdat ze meer vermogen hebben, wat lichter zijn en de accu niet slecht wordt. Voor je het weet moet je voor een vermogen aan accu;s erbij kopen om door te kunnen werken en of je ze gebruikt of niet ze worden slechter.
Als je een cirkelzaag met dubbele accu koopt omdat je de accu's al hebt dan moet je weer kijken of de accu niet leeg is als je gaat boren / schroeven. En omdat de accu's nog steeds volop in ontwikkeling zijn kun je zomaar over vijf jaar met "oud" spul zitten. Al mijn eerste handgereedschap (Blauw:)) doet het na 15 jaar nog steeds perfect, maar ik ben al aan mijn derde of vierde accutol bezig.
Het electrisch handgereedschap van mijn vader is na misschien veertig jaar nog steeds goed.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik heb net ook overwogen accu of snoer en ben toch ook, na wat gevraag en gelees, op snoer uitgekomen.
Ik heb een een Makita boor en slagmoer op accu, de rest blijft met draad omdat ze meer vermogen hebben, wat lichter zijn en de accu niet slecht wordt. Voor je het weet moet je voor een vermogen aan accu;s erbij kopen om door te kunnen werken en of je ze gebruikt of niet ze worden slechter.
Als je een cirkelzaag met dubbele accu koopt omdat je de accu's al hebt dan moet je weer kijken of de accu niet leeg is als je gaat boren / schroeven. En omdat de accu's nog steeds volop in ontwikkeling zijn kun je zomaar over vijf jaar met "oud" spul zitten. Al mijn eerste handgereedschap (Blauw:)) doet het na 15 jaar nog steeds perfect, maar ik ben al aan mijn derde of vierde accutol bezig.
Het electrisch handgereedschap van mijn vader is na misschien veertig jaar nog steeds goed.

+1

dat wat handig is , zoals een boormachine, doe ik met een accu, de rest pak ik allemaal gesnoerd.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Kogel is door de kerk. Het is optie 2 geworden = met kabel.
Bestelling is geplaatst...
En nu wachten op sinterklaas :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.