Mening over Douglas

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Zou even jullie mening willen horen.

Vandaag Douglas balkhout gehaald bij mijn bouwmaterialen handel en ik kwam er vanavond achter dat vergeleken met mijn normale houtzagerij Agneta in Ruurlo er nu wel erg veel spinthout aan zit.
Omdat ze dit normaal niet op voorraad hebben heb ik het toch maar meegenomen om de goede relatie met de bouwmaterialenhandel in stand te houden en ik moest een afspraak halen (de prijs was redelijk en echt niet spotgoedkoop)

Nou ben ik wel eens benieuwd naar jullie ervaren mening: wat is jullie mening over dit hout?
Met de wetenschap dat douglas spinthout bijna even goed is als kernhout (dacht ik....toch?)

Dank alvast.


20161129_220211_resized.jpg20161129_220223.jpg20161129_220242_resized.jpg
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Het spinthout is van veel minderen kwaliteit: Douglas kernhout komt in de buurt van Inlands eiken (kernhout!) ook het spinhout van eiken is niet echt duurzaam.
Maar als het spinhout niet in contact staat met de grond en goed kan drogen is er niet zo heel veel aan de hand.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Ik ben geen kenner, leren door trial & error zeg maar :p Maar ik heb gemerkt dat Douglas nogal werkt, mijn nieuwe schuurdeur heb ik in de breedte al moeten schaven en nu begint hij ook in de lengte te knellen.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Vandaar die dennenappels in de schuur:p Maar werken in de lengte is niet aannemelijk?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
weinig tot nihil
gok eerder dat een ander deel werkt en daardoor de rest niet past (of het verzakt wat)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.