Hout voor keuken

arnev

Nieuw lid
12 nov 2014
18
0
Momenteel ben ik bezig met de kast in de slaapkamer.
Daarbij heb ik gewone meubelplaten gebruikt waarbij de kopse kanten afgeplakt werden met een eikenband.
jpg.gif
image1.jpg (72,9 KB)

Mijn volgende project is de keuken.
Daarbij wil ik gebruik maken van multiplex beplakt met een hpl laag.
De berkenmultiplex vind ik heel mooi maar vind de laagjes net iets te dun.
Bij de populierenmultiplex zijn de lagen iets dikker, deze houtsoort is ook iets lichter.
Ik zou deze laten beplakken met een witte hpl-laag aan beide zijden (liefst volledig wit, dus zonder zwart lijntje)
Bij de keuken wil ik ook werken met inliggende fronten, zodat je op de kopse kanten de multiplexplaat ziet.

Hierbij mijn vragen:
- Is de populiermultiplex met hpl geschikt om keukenkasten mee te maken? Wss. worden de kanten vernist. Tips?
- Zijn er nog andere gelijkaardige alternatieven?
- Iemand ervaring met inliggende deurtjes bij een keuken? Wat met inbouwvaatwas, koelkast,...
Andere zaken waar ik rekening moet bij houden?

Mvg.

Arne
 

Bijlagen

  • image1.jpg
    image1.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 328

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Waarom zou dat plaatmateriaal niet werken. Men maakt tegewoordig hele keukens van steigerhout.
Tussenliggend is een systeem wat in Amerika veel gebruikt wordt.
Er moet rekening gehouden worden met een opdikking aan de binnenkanten van de kasten waar de apparatuur in komt.
Er is iets nodig om de apparatuur aan vast te schroeven.
Als er lades in komen, dan die van Blum die veelzijdig te stellen zijn of u moet heel nauwkeurig kunnen werken.
En vernissen is niet meer van deze tijd. Een twee componenten lak is goed bestand tegen vocht.
 

arnev

Nieuw lid
12 nov 2014
18
0
Bedankt voor de reactie.
Ik wou gewoon op zeker spelen dat de beplakte populiermultiplex bruikbaar was.
Dat van de blumlades hou ik zeker in het achterhoofd.
Merci!

Mvg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.