Ook maar even voorstellen

8 feb 2016
10
0
Dag allemaal,

Mijn naam is Edwin van der Burgt, ik woon in Gent, België, maar kom oorspronkelijk uit Nederland (Berlicum, een dorpje bij Den Bosch). Mijn vader is timmerman en heeft mij van jongs af aan de passie voor het klussen bijgebracht. Na 2,5 jaar bouwkundestudie aan de TU in Eindhoven, besloot ik echter om van muziek mijn beroep te maken (ik ben drummer). Tijdens mijn studie aan de Rock Academie in Tilburg begon ik ooit flightcases te bouwen (van die zwarte transportkisten met aluminium en stalen beslag voor versterkers e.d.). Eerst voor een eigen band van me en daarna al snel ook in opdracht voor vrienden etc. Dit heb ik een aantal jaar gedaan in tijden dat ik even weinig optredens had ofzo. Was een leuke bijverdienste. Maar na een aantal jaar begon ik het wat saai te vinden en begonnen mijn handen te jeuken om wat meer met houtbewerking te doen, dan alleen platen verzagen en met popnagels aan elkaar te zetten :)

Ik ben dan voor ons eigen huis (dat ik inmiddels ook zelf grotendeels verbouwd had) wat meubels gaan maken en van daaruit kwamen er al wat vragen van vrienden en familie om voor hen ook wat te maken. Dus nu vul ik mijn vrije tijd met af en toe iets voor mezelf en af en toe iets in opdracht. Maar het blijft vooralsnog wel vooral mijn hobby, geen fulltime professionele activiteit. Maar ik sluit niet uit dat ik daar ooit naartoe werk, als ik wat ouder wordt en het optreden wat beu begin te worden. Ik haal er in ieder geval veel genoegen uit om nu heel veel te leren, door gewoon dingen te gaan maken en mezelf veel te laten inspireren door youtube en forums (of is het fora?) als deze.

Ik prijs mij zeer gelukkig dat ik voor zeer weinig geld een ruimte van zo'n 70m2 kan huren net buiten Gent, waar ik mijn werkplaats in heb. Ik ben die momenteel wat aan het herinrichten, maar zal binnenkort wellicht eens wat fotootjes plaatsen. het enige nadeel is dat die op een eerste verdieping zit en alles via een vooroorlogs (WO1 heb ik het dan over, haha) goederenliftje naar boven en beneden moet. Dat is soms een pain in the ass, maar dat neem ik graag op de koop toe, aangezien mijn atelier zelf wel voor mij een walhalla is.

Voila, dat was het wel zo'n beetje, hopelijk kunnen we veel voor elkaar betekenen op dit forum.

Vriendelijke vlaamse groet

Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.