Gezocht: langgatboormodule Elektra Beckum HC 260

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Houtvrienden,

Ik ben op zoek naar een langgatboormodule voor op mijn Elektra Beckum HC 260. Nu kwam ik op marktplaats deze tegen : http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=3

Ik weet niet of het hier ook mee gaat lukken? Op een of andere manier zal ik deze dan op mijn machine moeten bouwen. Ik heb dan nog wel een boorkop nodig voor op de machine. Weet iemand waar ik die kan verkrijgen?
 
P

Pel

Guest
Dat weet ik niet, het is eerst de vraag of je een boorkop op je vlakbank kunt plaatsten, als dat niet mogelijk is dan houd het natuurlijk op. Mocht dit wel mogelijk zijn dan is het m.i. een kwestie van de module op je vlakbank zetten d. M. V. misschien wat gaten boren en draad te tappen. Of misschien zitten de gaten er al?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Dirkjan, als daar M 12 schroefdraad in zit dan is Corné m.i. geholpen?

Groet Pel.
 

dirkjan

Nieuw lid
14 jul 2012
3
0
Ik kan morgen even kijken wat er op de boorkop staat(als ik het niet vergeet). Maar als ik verder zoek op internet dan kom ik uit op 1/2" draad. Dat zal veel lijken op M12 maar het niet zijn.
 
P

Pel

Guest
Dan denk ik dat niets anders op zit dan de originele boorkop van Electra Beckum H C 260 te vinden? Want aan een boorkop waar de langgatboren niet in passen, daar heb je m.i. niets aan.

Groet Pel





[h=2][/h]
 

dirkjan

Nieuw lid
14 jul 2012
3
0
Ik heb zojuist nog even gekeken en verder staat er geen informatie op de boorkop.
Wat je kan doen als je twijfelt of het toch geen m12 is, door er een m12 moet op te draaien.
De opname maat is inderdaad maar 10. Ik had famag langgatboren gekocht en deze zijn 13mm, voor gebruik heb ik ze af moeten draaien naar 10mm.
 
P

Pel

Guest
Dat zou inderdaad een oplossing zijn wat Dirkjan zegt, als je met beleid de gaten freest, kan dat m.i. geen kwaad wat de veiligheid betreft? ik zou dan wel geen grotere boren gaan gebruiken als 10 mm.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Normaal heb je langgatboren tot 16 mm voor zover ik me herinner op dit soort types.
Kan je niet een verloop erop zetten zodat een andere boorkop ook past?
Of bel Metabo even of ze weten welke vervangende boorkop erop past.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.