freesje festool

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Vandaag had ik een groeffrees nodig en wilde kwaliteit frees hebben, dus maar een festo gekocht en moet zegen super, maar was nieuwsierig welke merken frezen jullie gebruiken, als we het over kwaliteit hebben.
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
ik heb 2 bovenfrezen Festool OF1400, 1 als handfrees en 1 gemonteerd onder en freestafel. ik koop enkel CMT frezen, grote keuze en beter koop dan festool-frezen. ik heb wel het reinigingsprodukt gekocht, http://www.garnotec.be/produkten/produk ... php?sr=998 , echt aan te rade, het onderhoud is ook belangrijk. na elk gebruik laat ik de frees een 5tal minuten in de vloeistof en reinig ik de frees.
een frees niet verbranden en reinigen is heel belangrijk
grt
dirk
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
dif zei:
ik koop enkel CMT frezen, grote keuze en beter koop dan festool-frezen.
dirk

@ Dirk, waarom is CMT betere koop dan Festool? Ik ben ook naar het kijken naar een goed merk voor freesjes en vind het lastig te kiezen.
Scheppie
 
A

Anonymous

Guest
Ik gebruik zelf meerdere merken: JSO, RVS of Festool, naar mijn idee zijn die net iets beter dan CMT (en ook duurder...). CMT is trouwens zeker geen rommel, prima mee te werken.

JSO is mooie kwaliteit en daar kan ik vaak net iets betere prijzen voor krijgen, dus dat is normaal gesproken een beetje de favoriet. Maar aangezien we net voor een leuke prijs een compleet gevulde frezenkast hebben aangekocht van een bouwmarkt die ermee stopte, is de balans nu behoorlijk naar RVS doorgeslagen.

Alle 3 de merken zijn een goede koop en standtijd/afwerking/zuiverheid etc. maakt niet veel verschil, dus ik ga simpelweg voor de laagste prijs.(meestal dus geen Festool... :) )
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Zijn ENT en JHV een beetje goede merken qua frezen?
Ik ben namelijk op zoek naar een enigszins betaalbaar setje profiel-contraprofiel frezen met een jaren 30 randje (gewoon +/- 45 graden en geen gekke bolle holle randjes) en van die merken vragen ze ongeveer 100 euro voor zo een setje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.