Pockethole systeem

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed pockethole systeem, nu heb ik al aardig wat gelezen over het systeem van Kreg, echter ik begreep dat je hiervoor weer speciale schroeven moet gebruiken van Kreg, dat zie ik niet zo zitten. Bij Hornbach heb je de Wolfcraft undercover, ook een pockethole systeem, is dit misschien wat? Of andere systemen beter? En haalt zon pockethole systeem behalve plaatwerk ook bv steigerhout van 2,5cm dik? Hoor graag van jullie

Groet,

Bas.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Tja bij die Wolfcraft heb je toch ook speciale schroeven nodig als je het goed wilt gebruiken, en steigerhout gaat makkelijk met de kreg schroeven, maar als je er al veel hebt over gelezen weetje dat vast al wel, ik schroef er balken van 70x50 mee aan elkaar en dat staat als een huis.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Is die van Wolfcraft ook ok en accuraat? Scheelt nogal in prijs namelijk.
 

Johanvdw

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
28
0
Regio Gent O-Vl.
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid het Kreg Pocket Hole systeem. Nu onlangs de Kreg K4 gekocht omdat mijn eerste gewoon versleten was....... En die schroeven van Kreg. Zijn mss iets aan de prijs en hebben het slim bekeken dat je de Kreg schroevenbits daarvoor nodig hebt maar ze doen wat ze moeten doen. Doen zelfs iets meer dan een ''gewone'' schroef omdat ze hout aantrekken en niet wegduwen. Al diverse meubeltjes mee gemaakt, nog nooit problemen mee gehad...... Het is mijn meest gebruikte attribuut denk ik.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ook ik gebruik de Kreg K4 zeer veel, je kan nu ook torx schroeven kopen met een lange bit, dat maakt het net weer wat beter.
 
Laatst bewerkt:

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik kan het op de Wolfcraft foto's niet erg goed zien, maar gebruiken ze daar geen gewone houtschroeven met verzonken kop? Loop je dan niet het risico je verbinding aan gort te draaien wanneer je iets te hard doordraait? Ik gebruik zowel de mini Kreg als de UJK jig, maar de schroeven van UJK. Hebben net als de Kreg schroeven een platte kop maar dan met Torx.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Thanks voor de info mensen. Ik heb toch het meeste vertrouwen in de kreg jig, ik dacht zelf aan de k4 omdat er een clamp bij zit.

Waar kopen jullie je kreg tools? Op de officiele kregtools website of op andere sites? Weten jullie wat de levertijd is want het ziet er allemaal nogal Amerikaans uit.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Kreg koop je gewoon bij de Kreg NL winkel op: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/tools/

Ook UJK maakt een goede Pocket Hole Jig, te koop bij Axminster.
En werkt met gewone Torx 20 schroeven en maatvoering is metrisch.
503726_xl.jpg
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ola!

Hier vorige week de wolfkrant gekocht. Werkt hetzelfde als de R3 van Kreg.
Zat een verlengd kruiskopbitje bij, is metrisch en werkt prima (tot dusver).
Geen schroeven met platte kop wat inderdaad het risico op doordraaien/splijten vergroot.
Werkt prima, met gewone schroeven als je goed klemt en met beleid werkt.

Pockethole op zich is gewoon heeeeeel "gemakkelijk".

Lekker die Kreg K4 set kopen met een zwik schroeven anders de "standalone".
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ook een mooi ding, maar met gewone torx, wat me wel aantrekkelijk lijkt, trek je toch je houtverbinding aan gort? Daarom toch die bolle kop van die kreg schroeven?

- - - Updated - - -

Lees nu ook je bericht over de Wolfcraft, bevalt ie niet dan dat je toch de kreg aanraad?
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Het nadeel van de K4 of UJK is dat de klem achterop zit. Dus bij grote panelen moet je eromheen reiken om te klemmen.
Als je dan toch geld aan het uitgeven ben doe dan de K5, zit de klem aan de voorkant ;)
 

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Ik heb toevallig vorige week de knoop doorgehakt en ben voor een Kreg K5 gegaan. Ik vind de prijs van de Kreg schroeven nog redelijk meevallen maar zoals eerder genoemd kun je dezelfde schroeven met Torx bit krijgen voor een acceptabel bedrag.
Naar verwachting is de jig woensdag binnen, mocht ik ergens tijd hebben deze week dan zal ik eens een verbinding proberen..
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Iemand een link naar een leverancier die gelijkaardige schroeven levert met torx kop? Ik ben hier in de buurt bij x aantal DHZ-zaken en winkels met ijzerwaren geweest, maar daar vind ik ze enkel met schroefdraad over de volledige lengte.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Vond toen ik me spullen bestelden. Mzs gereedschap een stuk goedkoper dan kreg nl. Wat volgens mij een onderdeel is van begwaam.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Zo. Gisteravond laat de knoop doorgehakt en de K5 gekocht, mede na een youtube vergelijkingsfilmpje tusse de k4 en de k5 waarbij naast dat de k5 de hendel aan voorzijde heeft, hij ook wat dikker en robuuster is.

Het vreemde is dat de prijzen nogal verschillen op de websites. Ik heb nu de "simpele" versie gekocht, zonder de extra kreg klem, want anders kwam ik op het pro pakket uit van 200 euro ofzo. Nu 136 euro, inclusief behalve de kreg schroeven ook een torx lange bit en 350 zelftappende torx schroeven extra, was een actie bij kreg-shop.nl

Benieuwd hoelang het duurt voor ik alles ontvang, want de website kreg-shop.nl ziet er wel amateuristisch uit zeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.