Afvalhout?

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik heb net een relatief grote (cnc) frees opdracht afgewerkt en nu zit ik met een hoop MDF afval.
Een +20 tal platen van 244x122 waaruit verschilende vormen gefreesd zijn en een vat van 200L vol MDF stof.

Waar gaan jullie hier zoal mee naartoe?
 

A.N

Actieve deelnemer
Gewoon naar de vuilstort....

Dat kan bij veel milieustraten niet meer, kleine hoeveelheden bedrijfsafval zijn meestal geen probleem maar grotere hoeveelheden worden niet overal meer geaccepteerd.
Als je regelmatig bedrijfsafval hebt zul je een contract moeten afsluiten met een zakelijke afvalverwerker.

Houtzaagsel gaat bij ons naar de buurman (veehouderij - jongvee in ligboxen) en resthout wordt opgehaald als stookhout, wij werken echter altijd met massief hout = schoon wit zaagsel + resthout. Voor de rest hebben we een bedrijfsafvalcontainer van 1100 ltr.

Albert.
 

kroongj

Actieve deelnemer
19 sep 2012
42
0
Haardblokken van MDF lijkt mij niet zo'n gezond idee.. Als je bedrijfsmatig werkt zul je inderdaad niet zomaar(gratis) terecht kunnen bij de milieustraat. Is het particulier dan zou ik het daar heen brengen. Een nuttige toepassing zie ik niet echt. Of je zou van grote reststukken nog rechte stukken kunnen zagen die voor andere projecten gebruikt kunnen worden.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Lastig als je met MDF werkt. Ik zou de grotere stukken ofwel zelf houden voor als je eens een mal moet maken, ofwel buiten zetten met een bordje "gratis" er bij. Niet ver van waar ik woon staat ook regelmatig een container met MDF en spaanplaat buiten, en ik schrik er altijd van hoe snel die leeg is.
 

BMWtje

Actieve deelnemer
1 jan 2017
33
0
Haardblokken van MDF lijkt mij niet zo'n gezond idee.. Als je bedrijfsmatig werkt zul je inderdaad niet zomaar(gratis) terecht kunnen bij de milieustraat. Is het particulier dan zou ik het daar heen brengen. Een nuttige toepassing zie ik niet echt. Of je zou van grote reststukken nog rechte stukken kunnen zagen die voor andere projecten gebruikt kunnen worden.
Sorry er even overheen gelezen (MDF) gewoon zaagsel kan namelijk wel.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Containerpark in Glabbeek of Kortenaken? Ga in twee keer... Van een aanhangwagen vol hebben ze bij mij nog nooit problemen gemaakt. Je betaalt per gewicht.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
In Kortenaken betalen we nog niet per gewicht maar per voertuiglengte. Maar het gaat mij dus enkel om gefreesd MDF stof geen houtschaafsel of zaagafval. In de fabriek zouden ze er bij bij wijze van spreken nieuwe platen mee kunnen maken. In de container hout uitkieperen, niet bepaald gezond vanwege het fijne stof. In de grofvuil perscontainer mag je het ook al niet aangezien het hout is.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
In Kortenaken betalen we nog niet per gewicht maar per voertuiglengte. De platen kan ik inderdaad gewoon gratis aanbieden of naar het containerpark. Maar het gaat mij meer om het gefreesd MDF stof geen houtschaafsel of zaagafval. In de fabriek zouden ze er bij bij wijze van spreken nieuwe platen mee kunnen maken. In de container hout uitkieperen, niet bepaald gezond vanwege het fijne stof. In de grofvuil perscontainer mag je het ook al niet aangezien het hout is.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Ik ga in Glabbeek naar het containerpark. Een vat met zuiver MDF stof heb ik nog nooit gehad... Schavelingen in een aanvaardbare hoeveelheid nemen ze er aan... Gewoon eens vragen bij de vriendelijkste medewerker van het containerpark kan nooit kwaad... Als je het mag uitgieten, eventueel eerst bevochtigen dat het niet verstuift...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.