Nieuwe chuck

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Gisteravond mijn schoentje gezet en vandaag kwam de Sint, verkleed als DHL-bezorger langs.
Wat schetst mijn verbazing? Een Oneway Stronghold chuck met standaard bekken en een extra set #3 zwaluwstaart bekken. Had hij opgehaald in Wehl bij De Houtdraaierij. De Goedheiligman schijnt daar een depot te hebben.
Dank u Sinterklaasje!

chuck.jpg
 

Bijlagen

  • 20161125_145655.jpg
    20161125_145655.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 135

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
altijd leuk, flinke schoen ook zo te zien :) Ben dan wel gelijk benieuwd of deze klauwen 1 op 1 passen op de sc3 en sc4 van Record power. Er zal vast wel een klein verschil zijn ergens, maar op het eerste gezicht ziet het er redelijk gelijk uit allemaal. enig idee?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Was jij de afgelopen dagen niet daar ? dan had je hem toch mee kunnen nemen, of zou je vrouw dan niet geloven dat sint die bezorgd had -)
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Heel veel plezier met die mooie chuck.

Wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om jou en alle andere chuck-bezitters te waarschuwen om je chuck regelmatig te onderhouden en controleren.
Vooral controleren is bij mij te laat gebeurd. Ik heb ongeveer 1,5jaar een Axminster Evolution chuck.
Sinds 2 weken draaide deze niet meer goed en hoorde en voelde ik kraken in de chuck tijdens het vast/los draaien.
Dus zat er niks anders op om hem uit elkaar te halen.... gelukkig ging dit super makelijk.

Hier een paar fotos van het probleem.

20161123_112906.jpg

20161123_112946.jpg

20161123_115431.jpg


Op deze fotos is duidelijk vervorming en slijtage te zien. Ik heb alle beschadigingen met een diamantvijltje bijgewerkt en alles goed ontvet en droog gemaakt en toen alles opnieuw met goed vet (EP 2) ingesmeerd.
Nu draait alles weer lekker soepel.

Ik denk dat ik vanaf nu iets minder strak ga aandraaien en elk half jaar de chuck open maak en opnieuw invet.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.