Trillingen Draaibank

KillerRu

Actieve deelnemer
Beste,

Ik heb een dikke week geleden een Einhell draaibank aangekocht. Deze word standaard geleverd zonder enige staanders of werkbank.
Nu is mijn grootste probleem dat op mijn huidige (zelfbouw) werkbank er veel trillingen zijn... Vooral bij grotere stukken hout gaat de werkbank bij wijze van spreken bijna mee de lucht in.

Is het gewoon omdat de werkbank niet zwaar genoeg is? Of moet kan ik op andere manieren de trillingen verkopen? Bijvoorbeeld stenen op het onderste vak leggen?

Ik wil graag een keertje iets groter gaan van bewerking... Zit nu een beetje vast bij kleine stukken hout.

Met vriendelijke groet,
Glenn
 
Einhell is een draaibank voor heel klein werk en zeker niet geschikt voor groter werk.
De trillingen die er nu al zijn wijzen daar op.
Deze draaibankjes worden voor weinig geld verkocht maar is feitelijk zonde van de aankoop.
Mocht je groter werk willen maken dan is aanschaf van een betere houtdraaibank noodzakelijk.

M.vr.gr. Jan
 

KillerRu

Actieve deelnemer
Einhell is een draaibank voor heel klein werk en zeker niet geschikt voor groter werk.
De trillingen die er nu al zijn wijzen daar op.
Deze draaibankjes worden voor weinig geld verkocht maar is feitelijk zonde van de aankoop.
Mocht je groter werk willen maken dan is aanschaf van een betere houtdraaibank noodzakelijk.

M.vr.gr. Jan
Had ik helaas al verwacht. Ik heb niet echt goed opgezocht ook op voorhand had ik dat wel gedaan had ik daar inderdaad al iets over gevonden.
Nu weet ik niet wanneer men over een "degelijke" draaibank gaat spreken dus vanaf welke prijs kan je bijvoorbeeld al wat grotere stukken gaan draaien? Ik heb echt nul percent ervaring dus weet ook niet goed waar op te letten.

Alvast bedankt voor de snelle respons! :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Misschien is het handig om te weten wat je onder groot verstaat
Wil je schalen draaien of kleiner dan dat...geef eens een paar voorbeelden
de bovengenoemde draaibanken zijn zeker beter als wat je nu hebt, maar zouden bij mijn wensen ook nog vallen onder het segment 'klein werk'
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Glenn, ik raad je aan lid te worden van het vlaamse gilde van Houtdraaiers. Er is een afdeling in jouw provincie met voldoende deskundigheid om jou te begeleiden bij aankoop en opleiding.
 

KillerRu

Actieve deelnemer
Bedankt allemaal! Had nog niet gehoord van de gilde maar ga daar zeker eens wat dieper over opzoeken. En eventueel contact leggen aangezien er instapcursussen bestaan!
En ik zou inderdaad eerder kommen en kleine vazen willen draaien. Maar dat gaat helaas al niet met de einhell.
 

KillerRu

Actieve deelnemer
Ok super bedankt. Ik ga alvast even wat meer opzoekwerk verrichten. Ik heb momenteel ook het probleem met de Einhell dat ik geen kleine stukken kan (loshangen) dus ik heb geen klemmende kop. Ik kan dus niet uithollen etc. Want de bijgeleverde schroefkop heb ik al paar keer geprobeerd maar dan gaat de bank altijd teveel trillen als ik daar iets aanhang. (En goed centrum aangeduid etc.) dus heb niet echt de indruk dat die veel nut heeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.